بیش از 145 هزار نفر در طوماری بر ضد احکام اخیر اوباما امضا کردند

© REUTERS / Carlos BarriaДональд Трамп и Барак Обама перед церемонией инаугурации президента в Вашингтоне
Дональд Трамп и Барак Обама перед церемонией инаугурации президента в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دهها هزار نفر از مردم امریکا دادخواست مرکز قانون و عدالت امریکا بر ضد احکام اخیر باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا را امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بیش از 145 هزار نفر شهروندان امریکا دادخواست مرکز قانون و عدالت امریکا بر ضد احکام اخیر باراک اوباما رئیس جمهور پیشین این کشور را امضا کردند. بر اساس این قانون احکام رئیس جمهور پیشین امریکا در واقع مانند یک دولت سایه است و با اقدامات دولت فعلی تداخل ایجاد می کند.

ترامپ 70 درصد از احکام اخیر اوباما را لغو می کند

این احکام باراک اوباما در جنوری سال 2017 به نام «کودتای نافرجام بروکراتیک» نامیده شده است. مخالفان رئیس جمهور پیشین امریکا خواهان متوقف کردن این احکام هستند و آنها این احکام را «فعالیت های خرابکارانه» می نامند.

علاوه بر این این افراد خواهان الغای حکم رئیس جمهور پیشین در باره شنود مکالماتی توسط امنیت ملی و تمام 16 سازمان اطلاعاتی امریکا هستند.

الکسی موخین مدیر کل مرکز اطلاعات سیاسی راشا تودی گفت: رئیس جمهور پیشین در واقع می تواند در سیاست دخالت کند و این تقابل با  دولت جدید واشنگتن قرار دارد.

کارشناس در این باره چنین نظر دارد:- "من نمی خواهم بگویم که این یک انقلاب بروکراتیک است — در واقع این یک جنگ داخلی و اداری است. هدف از این کار به مشکل قرار دادن ترامپ و تیم کاری اش است و این نه تنها ترامپ و تیم کاری اش را با مشکل روبرو می سازد، بلکه در واقع به منافع ملی امریکا آسیب می رساند". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала