ناروی- بهترین کشور برای زندگی

© Sputnik / Vladimir Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر ناروی- بهترین کشور برای زندگی
ناروی- بهترین کشور برای  زندگی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناروی در رده‌بندی جدید کشورهای خوشبخت جهان جای دانمارک را گرفت.

به گزارش " العالم" به نقل از رویتر؛ در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد و از کشورهای جهان خواست برای بهبود رفاه شهروندانشان به ایجاد اطمینان اجتماعی و برقراری تساوی مبادرت کنند، ناروی جای دانمارک را در صدر جدول خوشبخت‌ترین کشورهای جهان گرفت.
بر اساس «گزارش خوشبختی جهان 2017» که از سوی «شبکه راه حل‌های توسعه پایدار» (اس‌دی‌اس‌ان) — یک ابتکار جهانی که در سال 2012 از سوی سازمان ملل به وجود آمد — منتشر شد، کشورهای شمال اروپا خشنودترین کشورهای جهان هستند. همچنین کشورهای صحرای آفریقا در کنار سوریه و یمن در میان 155 کشور مندرج در این جدول، در انتهای رده‌بندی قرار دارند. این گزارش برای پنجمین سال متوالی در سازمان ملل منتشر شد.
«جفری ساکس،» مدیر «اس‌دی‌اس‌ان» و مشاور خاص سرمنشی سازمان ملل در این خصوص گفت: «کشورهای خوشبخت آن‌هایی هستند که از توازن مناسبی از کامیابی — که به شکلی متعارف اندازه‌گیری می‌شود — و سرمایه اجتماعی — به معنای سطح بالایی از اطمینان در جامعه، نابرابری اندک و اعتماد به دولت — برخوردارند.»
به گفته وی، هدف از تهیه این گزارش فراهم آوردن ابزار دیگری برای دولت‌ها، کسب و کارها و جامعه مدنی است تا بتوانند به کشورهایشان برای دستیابی به رفاه و خوشبختی بیشتر کمک کنند.
در این جدول کشورهای دانمارک، ایسلند، سوئیس، فنلند، هالند، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و سویدن به ترتیب در رده‌های دوم تا دهم قرار دارند. همچنین کشورهای سودان جنوبی، لیبریا، گینه، توگو، رواندا، تانزانیا، بوروندی و جمهوری آفریقای مرکزی در انتهای این جدول حضور دارند.
در جدول کشورهای خوشبخت جهان، آلمان رتبه 16، انگلیس رتبه 19، و فرانسه رتبه سی و یک را در اختیار دارند.
به گفته مدیر «اس‌دی‌اس‌ان،» آمریکا به دلیل نابرابری، سلب اعتماد و فساد در این رده‌بندی در حال نزول است. وی افزود اقدامات اقتصادی که دونالد ترامپ از آن‌ها تبعیت می‌کند، شرایط را سخت خواهد کرد. وی افزود: «تمامی آن‌ها — معافیت‌های مالیاتی برای ثروتمندترین‌ها، راندن مردم از لیست‌های بیمه‌های بهداشتی، کاهش بودجه اختصاص‌یافته به برنامه‌های کمک غذایی به مستمندان به منظور افزایش هزینه‌های نظامی — به هدف افزایش نابرابری لحاظ شده‌اند. فکر می‌کنم هر آنچه پیشنهاد شده است، در مسیری نادرست حرکت می‌کند.»
این رده‌بندی بر مبنای 6 عامل سرانه تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی مطلوب و سالم، آزادی، بذل و بخشش، حمایت‌های اجتماعی و نبود فساد در دولت یا کسب و کار‌ها تهیه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала