بردن این وسایل الکترونیک به امریکا ممنوع اعلام شد!

© AP Photo / Fredrik Von Erichsenبردن این وسایل الکترونیک به امریکا ممنوع اعلام شد!
بردن این وسایل الکترونیک به امریکا ممنوع اعلام شد! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسافران برخی از پروازها از خاور میانه به آمریکا، امکان همراه داشتن لپ تاپ، آی پد، کامره و برخی دیگر از ابزارهای الکترونیک را نخواهند داشت.

به گزارش "العالم، به نقل از اسوشیتد پرس از واشنگتن، یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور به صورت موقت، مسافران برخی از پروازها از هشت کشور در خاور میانه و شمال آفریقا به مقصد آمریکا را از همراه داشتن لپ تاپ، آی پد، دوربین و برخی دیگر از ابزارهای الکترونیک قابل حمل در طیاره منع می کند.
این ممنوعیت شامل پروازهای بدون توقف به مقصد آمریکا می شود و از روز سه شنبه اجرا خواهد شد.
این ممنوعیت روز دوشنبه در بیانیه های منتشر شده توسط شرکت هوایی سلطنتی اردن، و خبرگزاری دولتی عربستان سعودی نیز اعلام شد.
این مقام آمریکایی در این مورد گفت: ممنوعیت فوق، شامل پروازهای بدون توقفی می شود که از 10 میدان هوایی در هشت کشور خاور میانه و شمال آفریقا به مقصد آمریکا انجام می شود. وی به نام فرودگاه ها یا کشورهای مذکور اشاره ای نکرد.
علت اعمال این محدودیت هنوز مشخص نیست. دیوید لاپان سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد. اداره امنیت ترانسپورت آمریکا نیز که بخشی از وزارت امنیت داخلی این کشور است، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.
شرکت هوایی سلطنتی اردن در این باره اعلام کرد مبایل های همراه و ابزارهای طبی شامل این ممنوعیت نمی شوند.
هنوز مشخص نیست این محدودیت شامل چه کشورها و شرکت های هوایی دیگری می شود.
یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز اعلام کرد چندین هفته است که اعمال این محدودیت در حال بررسی است.
شرکت هوایی سلطنتی اردن در این باره اعلام کرد این محدودیت ها، پروازهای شرکت مذکور به مقصد نیویورک، شیکاگو، دیترویت و مونترئال را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در بیانیه عربستان سعودی نیز آمده است پروازهای ریاض و جده تحت تاثیر این محدودیت قرار خواهد گرفت.
اعمال این محدودیت در حالی است که روز چهارشنبه، اعضای ائتلاف آمریکایی علیه داعش در واشنگتن دیدار خواهند کرد. شماری از مقامات ارشد کشورهای عربی نیز قرار است در این نشست وزارت خارجه آمریکا شرکت کنند. هنوز مشخص نیست آیا برگزاری این نشست، با افزایش نگرانی ها در خصوص تهدیدهای امنیتی مرتبط است یا نه.
برایان جنکینز کارشناس امنیت پرواز در شرکت رند در این باره گفت ماهیت این اقدام امنیتی حاکی از آن است که علت اجرای آن، اطلاعات به دست آمده در خصوص یک حمله احتمالی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала