آلمان دیگر به ترکیه سلاح نمی‌فروشد

© AP Photo / Axel Heimkenآلمان دیگر به ترکیه سلاح نمی‌فروشد
آلمان دیگر به ترکیه سلاح نمی‌فروشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ظرف چند ماه گذشته، دولت آلمان به یازده سفارش خرید سلاح از سوی ترکیه پاسخ منفی داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آلمان از برلین، دولت این کشور از ماه نومبر سال گذشته همه صادرات تسلیحاتی خود به ترکیه را متوقف کرده است. این درحالیست که ترکیه نیز همچون آلمان عضو پیمان ناتو است.

دولت آلمان از ماه نومبر سال گذشته، هیچ یک از سفارش‌های خرید جنگ‌افزار از سوی ترکیه را نپذیرفته است. ظرف این چند ماه، مجموعا دولت آلمان به 11 سفارش خرید سلاح از سوی ترکیه پاسخ منفی داده است.

روز چهارشنبه 22 مارچ، سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که متوقف شدن صدور جنگ‌افزار به ترکیه ربطی به سیاست صادراتی آلمان ندارد. سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که سفارش‌های خرید جنگ‌افزار به طور جداگانه مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند و بازتاب دهنده سیاست عمومی ناظر بر صادرات آلمان نیستند.

صادرات تسلیحاتی آلمان به کشورهای عضو ناتو امری عادی است. اما رویکرد دولت ترکیه در مقابله با مخالفان سیاسی خود به‌ویژه پس از کودتای نافرجام 15 جولای باعث آن شده که دولت آلمان به سفارش‌های تسلیحاتی ترکیه پاسخ منفی بدهد.

مناسبات دو کشور آلمان و ترکیه پس از لغو سخنرانی‌های مقامات ترکیه در آلمان و اظهارات اردوغان به تیرگی گراییده است. ترکیه تصمیم دارد روز 16 اپریل، 27 حمل، رفراندومی برای اصلاح قانون اساسی این کشور برگزار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала