برخورد طرح دیوار مرزی ترامپ با مشکل مالی

© AP Photo / DHAبرخورد طرح دیوار مرزی ترامپ با مشکل مالی
برخورد طرح دیوار مرزی ترامپ با مشکل مالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اجرای طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای احداث دیوار در مرز این کشور و مکزیک، احتمالا به دلیل عدم تامین به موقع بودجه آن در کانگرس با تاخیر مواجه می شود.

به گزارش ایسنا، سناتور روی بلانت، از رهبران جمهوری خواهان و عضو کمیته تخصیص بودجه در سنا اعلام کرد که درخواست ترامپ برای درنظر گرفتن منابع اضافی برای احداث دیوار و گنجاندن این منابع در ردیف هزینه های نظامی قابل اجرا نخواهد بود. این هزینه ها، قرار است به همراه دیگر هزینه های دولتی تا ۲۸ اپریل به تصویب کنگره برسد.
بلانت گفت که اجرای پیشنهاد ترامپ در خصوص تامین هزینه های احداث دیوار، باعث پیچیدگی مذاکرات مربوط به تصویب بودجه خواهد شد و بهتر است که در نظر گرفتن منابع اضافی برای این برنامه، بعد از ۲۸ اپریل مورد بررسی قرار بگیرد.
روی بلانت در شرایطی این سخنان را بیان کرده که دموکرات ها تهدید کرده‌اند که در صورت گنجانده شدن هزینه های مرتبط با دیوار در بودجه ای که قرار است در ماه آینده نهایی شود، مانع از تصویب بودجه خواهند شد.
براساس گزارش بی.بی.سی، در صورتی که مجلس نمایندگان و سنا در موعد مقرر بر سر تصویب بودجه مورد نیاز دستگاه های فدرال به توافق نرسند، دولت ناچار خواهد شد در نیمه شب ۲۸ اپریل فعالیت تعدادی از این دستگاه ها را به علت فقدان بودجه متوقف کند.
قابل ذکر است، که دونالد ترامپ در ۲۵ جنوری با امضای یک فرمان اجرایی دستور ساخت دیواری بین آمریکا و مکزیک را صادر کرد و گفت که ساختن دیوار مرزی بین دو کشور "در عرض چند ماه" آغاز خواهد شد.
یکی از وعده‌های جنجالی ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی، کشیدن دیوار میان آمریکا و مکزیک بود؛ وعده‌ای که برای بسیاری از حامیان سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ خوشایند بود اما به مذاق چپ‌گرایان، لیبرال‌ها و دموکرات‌ها خوش نیامد.
آمریکا بیش از ۳۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با مکزیک دارد و برآورد شده که ساخت چنین دیواری ۱۴ میلیارد دالر هزینه داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала