عذر خواهی لندن از ریاض به خاطر حمله فعالان ضد جنگ به مسئول سعودی

© AFP 2023 / Adrian DennisМинистр иностранных дел Великобритании Борис Джонсон
Министр иностранных дел Великобритании Борис Джонсон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه انگلیس در تماس تیلیفونی با «محمد بن سلمان»، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان از حمله به «احمد عسیری»، سخنگوی ائتلاف عربستان به یمن، ابراز تأسف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در تماس تیلیفونی با «محمد بن سلمان»، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان از حمله به «احمد عسیری»، سخنگوی ائتلاف عربستان به یمن، ابراز تأسف کرد.

سعودی عربستان په فارسی ژبه تلویزیونی چینل فعال کړی دی - اسپوتنیک افغانستان
عربستان به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است

منابع خبری روز جمعه از حمله معترضان در لندن به «احمد عسیری» خبر دادند. معترضان با سر دادن شعار علیه تجاوز عربستان به یمن، به سوی وی تخم مرغ فاسد پرتاب کردند. این اقدام باعث عصبانی شدن العسیری و نشان دادن یک حرکت غیر اخلاقی با دستش شد. عسیری پس از خروج از ساختمان بار دیگر با معترضان مواجه شد و از بیم رویارویی، به سرعت محل را ترک کرد.

مطابق این گزارش‌ها یک فعال صلح‌طلب به نام «سام واتسون» نیز تلاش کرد که «عسیری» را به دلیل نقش‌آفرینی در جنایت‌های جنگی در یمن تحت «بازداشت شهروندی» قرار دهد. منظور از بازداشت شهروندی حقی است که در قوانین انگلیس به شهروندان غیر پلیس برای دستگیری افراد مجرم داده است. 

احمد عسیری برای سخنرانی در اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپا» به لندن، پایتخت انگلیس سفر کرده بود. سام واتسن گفته بود که عسیری جنایتکار جنگی است و نباید از وی در انگلیس استقبال شود.

بوریس حانسون در تماس تلفنی روز یکشنبه، علاوه بر ابراز تأسف درباره اوضاع منطقه و روابط دو جانبه انگلیس — عربستان نیز با مشاور وزیر دفاع عربستان گفت‌وگو کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала