کاهش تنش‌ها میان پاکستان و هند با پا در میانی ترامپ

© REUTERS / Brendan McDermidترامپ
ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا در اقدامی که به نظر می‌رسد تغییر سیاستی چشمگیر محسوب خواهد شد، گفته است برای یافتن جایگاه خود در اقدامات جهت کاهش تنش‌ها میان هند و پاکستان تلاش خواهد کرد و حتی ممکن است رئیس‌جمهور این کشور در این روند مشارکت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت سازمان ملل، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در این سازمان در پاسخ به سوالی درباره تداوم تنش‌ها میان هند و پاکستان بر سر منطقه کشمیر عنوان کرد: به طور قطع دولت فعلی درباره روابط هند و پاکستان نگران و بسیار مشتاق است که بداند چگونه می‌تواند به کاهش این درگیری‌ها کمک کند.
به گفته هیلی، انتظار می‌رود دولت دونالد ترامپ در مذاکرات میان این دو کشور مشارکت کرده و جایگاه خود را در روند کاهش تنش‌ها پیدا کند.
وی در این باره توضیح داد: ما فکر نمی‌کنیم که باید تا زمان وقوع یک اتفاق خاص صبر کنیم. بنابراین گمان می‌کنم که ممکن است شاهد مشارکت اعضای شورای امنیت سازمان ملل و همچنین رئیس‌جمهور آمریکا در روند کاهش تنش‌ها میان پاکستان و هند باشیم.
این اظهارات اولین واکنش دولت ترامپ درباره افزایش تنش‌ها میان این دو کشور آسیایی است؛ تنش‌هایی که بیشتر در نتیجه خودداری نخست وزیر هند از آغاز مذاکرات با طرف پاکستانی ناشی می‌شود.
دولت پیشین آمریکا معتقد بود: مساله کشمیر یک مساله دوجانبه میان این دو همسایه است و آمریکا هیچ نقشی برای ایفا در این میان ندارد.
همزمان هند مشارکت یا میانجی گری هر کشور دیگری در مناقشه کشمیر را رد می‌کند در حالی که پاکستان همواره نسبت به مداخله سازمان ملل یا آمریکا برای حل این موضوع ابراز آمادگی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала