در حملات موشکی امریکا، 20 درصد از جنگنده های سوریه از بین رفته است

© Sputnikدر حملات موشکی امریکا، 20 درصد از جنگنده های سوریه از بین رفته است
در حملات موشکی امریکا، 20 درصد از جنگنده های سوریه از بین رفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید با پشتیبانی از این حملات، گفته است که بسیاری از کشورها از حملات امریکا بر سوریه پشتیبانی می‎کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل طلوع نیوز، ایالات متحده امریکا گفته است که با حملات موشکی بر پایگاه "الشعیرات" در ولایت حمص سوریه، 20 درصد از جنگنده‎های ارتش سوریه را نابود کرده است.

مقام‎های سوری نیز وارد شدن زیان‎های سنگین را به این پایگاه تأیید کرده‎اند، اما از نابود شدن جنگنده‎های شان جزئیات ارائه نکردند.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید با پشتیبانی از این حملات، گفته است که بسیاری از کشورها از حملات امریکا بر سوریه پشتیبانی می‎کنند.

وی می‌افزاید: "نه تنها سوریه، بل جهانیان هفتۀ گذشته دیدند که رییس‏جمهور امریکا می‏خواهد در چنین موارد، اقدام قاطعانه داشته باشد. اگر شما بر یک کودک حملۀ کیمیایی انجام دهید و یا بر مردمان بی‎گناه بم‎های بیرلی بی‌اندازید، امریکا به شما پاسخ خواهد داد."

با این همه، انتقادهای ایران از این حملات ادامه دارند.

درهمین حال، حسن روحانی، رییس‎جمهور ایران هشدار داده است که اگر حملات امریکا بر سوریه ادامه یابند، منطقه به وضع خطرناکی دچار خواهد شد.

 

این در حالی‌ست که به تازه‌گی جان مک کین، سناتور بر جستۀ امریکایی گفته است که روسیه در حملات کیمیایی بر شهر خان شیخون، ارتش سوریه را کمک کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала