این که ترامپ در آینده های نزدیک چه گل های دیگری را به آب خواهد داد ، نمی توان پیش گویی نمود

© REUTERS / Ford Williams/Courtesy U.S. NavyАмериканский эсминец USS Porter во время пуска ракет по сирийской авиабазе в Средиземном море
Американский эсминец USS Porter во время пуска ракет по сирийской авиабазе в Средиземном море - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ مجبور است به هر قیمت ایکه باشد به امریکایان ثابت نماید که اجنت کرملن و شخص پوتین نیست


چند روز پیش از این حملات راکتی خود اداره قصر سفید اعلان نموده بود که ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم و در دوران مبارزات انتخاباتی خود بار ها اوباما را در مورد مداخلات نظامی به کشور های مستقل از جمله سوریه مورد انتقاد شدید قرار می داد. این که ترامپ در آینده های نزدیک چه گل های دیگری را به آب خواهد داد ،نمی توان پیش گویی نمود.
در مورد این تصمیم ترامپ نظریات مختلف ای وجود دارد، روایت های وجود دارد که دختراش به وی عکس های از اطفال سوریه را با احساسات به وی نشان داد و وی دفعتا چنین فرمانی را صادر نمود. اگر واقعا این گپ راست باشد ، عاقبت جهان و خود امریکا در خطر جدی قرار دارد.
نمایش عکس های اطفال مسموم سوریه را نیکی هیلی سفیر امریکا در ملل متحد و نمایش امپول مواد کیمیاوی کوین پاول وزیر دفاع سابق امریکا در 5 فیبرال سال 2003 که گویا از عراق بدست آورده بود دوطرف یک سکه است. با دروغ پراگنی های کوین پاول صد ها هزار مردم عراق جان خود را از دست دادند ، بی خانمان شدند و در نتیجه دولت تروریستی داعش عرض اندام نمود که امروز تمامی دنیا از شرشان خلاص شدنی نیست و کوین پاول تا به حال آزاد چکر می زند ، بنآ سفیر برحال امریکا در سازمان ملل هم به خود حق می دهد که یک بار دیگر درسازمان ملل دروغ پراگنی نماید و اینبار در نتیجه باز هم با همان سناریو اداره قصر سفید در صدد برکناری رییس جمهور سوریه اسد می برآید. باز هم متحدین امریکا دست به هم داده و این اوامر ترامپ را مورد استقبال خود قرار می دهند. وزیر خارجه انگلستان باریس جونس که رهبری غیر رسمی سیاست جنگ سرد را به عده گرفته، به از طریق مطبوعات به کرملین اخطار می دهد که برای روسیه یک گزینه باقی مانده و آن هم پیوستن به صف اتحاد نامشروع غرب برای سرنگونی رژیم قانونی سوریه و تباهی مردم آن ، در غیر آن مسوولیت عواقب نا مطلوب اش بدوش خود روسیه خواهد بود.
همزمان بدون آنکه جوابی از جانب روسیه شنیده باشند، در ایتالیا "هفت گانه" جمع شده و در مورد ادامه جنگ سرد تدابیر عملی را مورد بررسی قرار می دهند و در مورد تحریمات و فشار های جدید علیه روسیه تصامیم شدید تری را مورد بررسی قرار می دهند.
از قرایین بر می آید که کشور های غربی جنگ سرد را یگانه گزینه ای برای مقاصد شوم خود روی دست گرفته اند و روسیه را در آزمایش زمان قرار می دهند.
طرف دیگری معضله جنگ سوریه ترکیه است. رهبری ترکیه با کمال عجله به عملات ترامپ بر میدان هوای الشعیرات سوریه لبیت گفت، برای یک لحظه اردوغان فراموش کرد که دو هفته پیش نماینده های شان همراه با نماینده های روسیه، ایران ، نمایندگان دولت سوریه واپوزیسیون تحت حمایت ترکیه روی میز مذاکره نشسته و در مورد حل مسالمت آمیز قضایای سوریه مباحثه نمودند. در این اجلاس یگانه راه حل سیاسی معضلات سوریه را از طریق مذاکرات صلح تاکید نمودند، اما امروز نه تنها از ترامپ حمایت بی شائبه خود را اظهار نمود ، بلکه وزیر خارجه این کشور از روسیه خواست که از حمایت بشراسد دست بکشد.
روسیه کاملآ باور دارد که اسد نه سلاح کیمیاوی دارد و نه ضرورت استعمال آنرا در مقابل مردم خود میبیند. در چنین شرایط اساس ایکه غربی ها گویا " در خمیر موی می پالند" و هر لحظه در صدد اند تا به هر بهانه ای ممکن اسد را خلع قدرت نمایند و از طرف هم دولت سوریه از هر روز دیگر امروز بر اوضاع در کشور حاکم تر است و قدم به قدم ساحات بزرگ کشور خود را از وجود تروریزم پاک میسازد، بنآ هیچ ضرورت ای برای حکومت اسد وجود ندارد تا از سلاح کیمیاوی در مقابل مردم بیگناه و اطفال عزیز خود استفاده نماید، امروز سوریه بیشتر از هر طرف دیگر خواهان بررسی درسطح بین المللی از این قضیه می باشد و روسیه نیز اعلان می دارد که باید این قضیه بی طرفانه مورد تحقیق قرار گیرد، اما جهان غرب و ترکیه آرزوی بررسی و تحقیقات را در مورد استفاده از گاز زرین در سوریه ندارند که بسیار سوال برانگیز است.
در چنین اوضاع تیلر سون به مسکو سفر می کند و به روسیه پیشنهاد می نماید که اگر دست از حمایت اسد بردارد، دوباره شامل فارمات "هشت گانه" می شود. امروز اصلآ روسیه آرزوی باز گشت به این فارمات را ندارد، چون به هر ترتیب جانب روسیه متیقن است که در شرایط موجود (یک مقابل هفت)درهیچ مواردی نتایج مثبت ندارد.
روسیه خواهان همکاری های مثمر با همتا های غربی خود در از بین بردن تروریزم، که خطر جهانی شمرده میشود، است ، اما نه اینکه برای از بین بردن رژیم های که به سلیقه های غرب نیستند.
بشر اسد آنقدر مورد انزجار امریکا قرار گرفته که نماینده مطبوعاتی وزارت خارجه امریکا شون اسپایسر بشر اسد را با هتلر در مقایسه قرار داده و هتلر را برائت می دهد. وی گفت حتا هتلر از سلاح کیمیاوی برای ازبین بردن مردم خود استفاده ننموده بود. این مقایسه بی مورد و ناکام وی را ژورنالیست ها بی تفاوت باقی نگذاشتند و وی را مجبور ساختند تا توضیحات بیشتر بدهد، وی نتوانست که اشتباه خود را اصلاح بسازد و بالاخره مجبور شد که کتبآ از حرفهای خود معذرت بخواهد. دیده شود که آیا استعفای خویش پیش خواهد کرد یا نه.
ترامپ که دیروز می گفت من مانند رهبران سابق امریکا نمی خواهم رهبران کشور ها را نابود نمایم ، اما امروز می گوید که پوتین چه طور می تواند از چنین رهبری مثل اسد حمایت نماید و این حمایت وی به نفع پوتین و جهان نیست. باید گفت که پوتین خود بهتر می داند که چه به نفع روسیه و جهان است و چه نیست. وی خوب می داند که امروز با از بین بردن اسد جبهه النصرو سایر سازمان های تروریستی به خاطر رسیدن به قدرت در مدت زمان کوتاه دمشق را از یک روی به دیگر روی خواهند کرد، روسیه یکبار چنین اشتباه ای را در افغانستان متقبل شد و نتایج تلخ آنرا ما افغانها خوب به یاد داریم و روسیه حاظر نیست یک بار دیگر زیر فشار امریکا قرار گیرد ، چون عواقب اش را خوب میداند که با از دست دادن اسد در چنین اوضاع چه فاجعه را مردم سوریه انتظار خواهند داشت. آیا چنین مثال های مثل از بین بردن نجیب الله در افغانستان ، صدام حسین در عراق ، محمرالقضافی در لیبیا برای ثبوت این استدلال روسیه کم است. تبصره مکمل را می توانید در ذیل کلیک کنید و بشنوید:

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала