یک داستان جدید برای بی بی سی:چطور طرفداران بریتانیا مادرید را شکست داد

© Sputnik / Irina Kalashnikovaیک داستان جدید برای بی بی سی:چطور طرفداران بریتانیا مادرید را شکست داد
یک داستان جدید برای بی بی سی:چطور طرفداران بریتانیا مادرید را شکست داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز چهار شنبه مادرید به نقطه داغ مبدل گشت،در آنجا تیم قهرمان انگلستان "لستر" برای بازی با کلوب محلی "اتلیتیکو"آمده بود.

بازی "اتلتیکو" و "لستر" در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط یک حادثه ناگوار خدشه دار شد. طرفداران این تیم انگلیسی در مادرید دست به شورش زدند و با پولیس اسپانیا جنگیدند. درگیری در مقابل افت بدتر شدن وضعیت سیاسی در اطراف جبل الطارق رخ داده است — سخره ها در جنوب شبه جزیره ایبری، که متعلق به بریتانیا است، اما روابط تاریخی قوی با اسپانیا دارد.  در ایناین درگیری ها، هشت نفر زخمی شدند، از برخورد طرفداران  دو طرف  این میدان به گودال واقعی تبدیل شده است، و کافه های نزدیکی این منطقه و شکسته از بین رفتند.

این هفته برای تمام فوتبال اروپا خیلی سخت تمام شد،اولاانفجار در نزدیکی سرویس  کلوب دورتموند"بوروسیا"که تقریبآ  باعث  برهم خوردن مرحله چهارم نهایی لیگ قهرمانی اروپا با "موناکو"شد.حادثه در آلمان که باعث قربانی نشد ولی  چون یک حمله تروریستی شمرده شد بود ،بسیاری را ترساند.

روز چهار شنبه مادرید به نقطه داغ مبدل گشت،در آنجا تیم قهرمان انگلستان "لستر" برای بازی با کلوب محلی "اتلیتیکو"آمده بود.

در این اواخر روابط بین اسپانیا و برتانیا به دلیل اختلاف بر سر جبل الطارق سرد شده است.جبل الطارق به طور رسمی بخشی از انگلستان است اما در واقع مستقل،تصمیم دارد پس از خروج برتانیا از اتحادیه اروپایی  در اتحادیه اروپا باقی بماند.و اسپانیا با مشاهده ازمنافع خود در چنین موضوع ظریف ،از جبل اطارق پشتیبانی میکند. انگلیسها در ان  تهدید از دست دادن کنترول جبل اطارق دور اما از نگاه استراتیزیکی مهم را میبینند، برای اسپانایی ها این ایده نیز خیلی محبوب است که پس از سپری شدن سه قرن این منطقه تحت کنترول مادرید بازگشت میکند.

در این راستا اتحادیه فوتبال اروپا(UEFA) محتاطانه در نظر دارد که مسابقات تیم های جبل الطارق با اسپانیا از شرایط سیاسی محروم باشند.با این حال،این اقدامات در سطح کلوب ها اجرا ناشدنی است ،چونکه سطح این کلوب ها طوری است که آنها در لیگ قهرمانی اروپا ویا در(UEFA) با هم مقابل میشوند.و پس از آن دربین هر دو طرفداران سوالات  در مورد موقف جبل الطارق بلند میشود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала