وزن مورچه‌های روی زمین بیشتر از وزن تمام انسان‌ها است

© Fotolia / Ralf Geitheوزن مورچه‌های روی زمین بیشتر از وزن تمام انسان‌ها است
وزن مورچه‌های روی زمین بیشتر از وزن تمام انسان‌ها است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی‌های دقیق زیست‌شناسان نشان داده است در مجموع حدود ده هزار تریلیون مورچه روی کره زمین زندگی می‌کنند و وزن متوسط هر کدام از آنها بین یک تا پنج میلی‌گرام محاسبه می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، محققان می‌گویند اگر وزن تمام مورچه‌های موجود روی کره زمین را محاسبه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که وزن آنها از وزن همه انسان‌های ساکن کره خاکی بیشتر است.

پروفیسور ادوارد ویلسون از پوهنتون هاروارد ایالات متحده امریکا برای نخستین بار این تئوری را مطرح کرد و پس از آن بِرت هالدابلر با انجام بررسی‌های علمی و ثابت کردن این مسئله در مورد آن توضیح داد.

پروفیسور ویلسون در این مورد گفت: "بررسی‌های دقیق زیست‌شناسان نشان داده است در مجموع ده هزار تریلیون مورچه روی کره زمین زندگی می‌کنند. وزن متوسط یک مورچه کارگر بین یک تا پنج گرام محاسبه می‌شود که این رقم بر اساس انواع مختلف مورچه‌ها تغییر می‌کند. با این توضیح اگر وزن همه مورچه‌های روی زمین را باهم محاسبه کنیم از وزن همه انسان‌های ساکن کره‌ خاکی بیشتر خواهد شد".

پروفسور ویلسون و همکارانش تحقیقات خود را بر اساس این فرضیه پیش بردند که وزن متوسط هر انسان یک میلیون بار از وزن متوسط هر مورچه بیشتر است.

در سراسر جهان حدود 13 هزار گونه مورچه شناسایی شده‌اند که طول آنها از یک تا 30 میلی‌متر محاسبه می‌شود و وزن آنها در بیشترین حالت ممکن به 30 میلی‌گرام می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала