امریکا می تواند از بمب B61 در درگیری های محلی جهت کاهش فعالیت استفاده کند

© Photo / Public domainامریکا می تواند از بمب B61 در درگیری های محلی جهت کاهش فعالیت استفاده کند
امریکا می تواند از بمب B61 در درگیری های محلی جهت کاهش فعالیت استفاده کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا قصد دارد ظرفیت سلاح هسته ای را افزایش دهد و پیمان استارت – III (TART III) را به خطر بیندازد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا قصد دارد ظرفیت سلاح هسته ای را افزایش دهد و پیمان استارت — III (TART III) را به خطر بیندازد. گام نخست در این امر پرواز آزمایشی بمب هسته ای B61-12 نیروی هوایی ایالات متحده امریکا بود که انجام شد.

این قوی ترین بمب غیرهسته ای امریکا موسوم به "مادر بمب ها"، اداره امنیت ملی اتمی امریکا از آزمایش "موفقیت آمیز" یک بمب اتمی گرانشی به روز شده در نوادا خبر داد.

اداره امنیت ملی اتمی و نیروی هوایی امریکا" روز جمعه در صحرای نوادا نخستین آزمایش میزان کیفیت و صلاحیت بمب اتمی گرانشی B61-12 را انجام داد. امریکا این سلاح را یک بمب اتمی تاکتیکی خوانده است.

پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای در10 سپتامبر 1996 به عنوان یک معاهده چندجانبه به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید و از اواخر سپتامبر همان سال برای امضا در دسترس قرار گرفت.

میخایل خودریونک کار شناس نظامی طی مصاحبه با کانال RT گفت: "تفاوت اساسی بین B61 آخرین بمب و دیگر بمب ها این ست که هدایت شونده و دقیق است و هدف اش را بدون کوچکترین لغزش نابود می سازد و در حین حال قدرت اش کاهش یافته است. و برای امریکایی ها امکان این را می دهد که در درگیری های محلی جهت کاهش فعالیت استفاده ببرند، که در نهایت راه به سمت کاهش استفاده سلاح های هسته ای می برد."

به گفته وی؛ با استفاده از کمک چنین مهماتی می شود گره ی را از جنگ هسته ای جهانی بازنمود و از وقوع جنگ هسته ای جهانی جلوگیری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала