کشت اعضای انسان در بدن خوک

© Fotobank.ru/Getty Images / Michael Smithکشت اعضای انسان در بدن خوک
کشت اعضای انسان در بدن خوک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
" کمپنی " Smithfield Foods " تولید کننده بزرگ گوشت خوک اعلام کرده است، قصد دارد از این به بعد از این حیوانات برای کشت ارگان های بنیادی انسان برای پیوند استفاده کند.

به گزارش نشریه " ScienceAlert " کمپنی " Smithfield Foods " تولید کننده بزرگ گوشت خوک اعلام کرده است، قصد دارد از این به بعد از این حیوانات برای کشت ارگان های بنیادی انسان برای پیوند استفاده کند. به گفته این منبع، متخصصان در حال تلاش برای تغییر " دی ان آی" این حیوان هستند که بتوانند در آینده از قلب و ریه آنها برای پیوند استفاده کنند. یکی دیگر از اهداف اصلی این تحقیقات کاهش زباله های بیولوژیکی می باشد.
کمپنی " اسمیت فیلد" در حال حاضر بافت ها و اندام های خوک را در دسترس کمپنی های طبی قرار میدهد. کمپنی های طبی مخاط روده برای هپارین و داری ضد انعقاد خون که از لخته شدن آن در طول عمل جراحی جلوگیری می کند، استفاده می کنند.
یکی از مشکلات عمده کشت اعضای انسان در بدن خوک و پیوند آن این است که ژن حیوانی است و احتمال انتقال ویروسها به بدن انسان وجود دارد.
نگرانی اصلی دیگر نیز این است که سلول های انسان به مغز خوک مهاجرت کند و باعث شود خوک از برخی جهات کمی شبیه انسان شود.
پابلو راس می گوید که چنین اتفاقی بعید است اما همین سبب شده تحقیقات با احتیاط انجام شود.
یک تیم دانشمندان قبلا سلول بنیادی انسان را به جنین خوک تزریق کرده است اما بدون آنکه ابتدا یک جای خالی ژنتیکی ایجاد کند. قبلا تیم های دیگری در آمریکا جنین انسانی-خوکی ایجاد کرده اند اما هرگز اجازه نداده اند که جنین متولد شود. والتر لو، استاد جراحی اعصاب در دانشگاه مینه‌سوتا اعتقاد دارد که خوک ها برای رشد اجزای بدن انسان ایده‌آل هستند و به طور بالقوه می توان از آنها برای رشد سایر اجزای بدن مثل قلب، کبد، کلیه، ریه و قرنیه استفاده کرد. در اواسط دهه ۹۰ این امید پیدا شده بود که خوک های اصلاح شده از نظر ژنتیکی منبع بی‌پایانی برای اجزایی باشند که به انسان پیوند زده می شود. اما آزمایش های بالینی به دلیل نگرانی از انتقال ویروس خوک به انسان متوقف شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала