واکنش آمریکا و آلمان به انتخابات زودهنگام بریتانیا

© REUTERS / Stefan Wermuthواکنش آمریکا و آلمان به انتخابات زودهنگام بریتانیا
واکنش آمریکا و آلمان به انتخابات زودهنگام بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به درخواست ترزا می برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، برای بریتانیا آرزوی موفقیت کرد. وزیر خارجه آلمان هم ابراز امیدواری کرد انتخابات جدید بتواند شفافیت و مسوولیت‌پذیری بیشتری در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گفت‌وگوی تلفونی با ترزا می، صدراعظم بریتانیا درباره تلاش او برای برگزاری انتخابات زودهنگام در هشتم جون بیانیه کوتاهی صادر کرد. در این بیانیه بدون ذکر جزئیاتی درباره تماس تلفونی آمده است: رئیس‌جمهوری ترامپ برای مردم بریتانیا در روند انتخاباتی آنها آرزوی موفقیت کرد.
ترامپ پیشتر هم نتایج رفراندوم سال گذشته انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را ستوده بود. ترامپ که اواخر جنوری در قصر سفید میزبان ترزا می بود،‌ به او گفت که بریگزیت می‌تواند چیز فوق‌العاده‌ای باشد.
ترزا می سه‌شنبه به طور ناگهانی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد تا موضع خودش را در روند مذاکرات بریگزیت با اتحادیه اروپا تقویت کند. یکی از اهداف او این است که نهایتا به معاهده تجارت آزاد با ایالات متحده آمریکا برسد.
از سوی دیگر زیگمار گابریل،‌ وزیر امور خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد انتخابات آتی در انگلیس بتواند شفافیت و مسوولیت‌پذیری بیشتری در روند مذاکرات خروج اتحادیه اروپا فراهم کند.
گابریل در مصاحبه‌ای گفت: مسوولیت و اعتبار بیش از هر چیز دیگری پس از رای مردم انگلیس به بریگزیت اهمیت دارد. عدم اطمینان مناسب روابط اتحادیه اروپا — انگلیس نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала