کوریای شمالی استرالیا را به حمله هسته ای تهدید کرد

© AP Photo / KCNAکوریای شمالی استرالیا را به حمله هسته ای تهدید کرد
کوریای شمالی استرالیا را به حمله هسته ای تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی به استرالیا هشدار داده است که؛ در صورت تداوم "اطاعت کورکورانه و هواخواهانه" مقامات کانبرا از اوامر ایالات متحده امریکا، به حمله هسته ای علیه این کشور دست خواهد زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال ABC، در پی اظهارات وزیر امور خارجه استرالیا در خصوص «تهدیدآمیز بودن» اقدامات  کوریای شمالی علیه صلح و ثبات منطقه، مقامات پیونگ یانگ به استرالیا هشدار دادند که درصورت تداوم "اطاعت کورکورانه و هواخواهانه" کانبرا از اوامر امریکا به حمله هسته ای علیه این کشور اقدام خواهند کرد.

خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: "چنانچه استرالیا به پیروی از اقدامات امریکا در راستای منزوی ساختن کوریای شمالی ادامه دهد و همچنان یک پایگاه ضربتی به فرماندهی امریکا باقی بماند؛ این ابه مثابها خودکشی در برابر حمله هسته ای نیروی استراتژیک کوریای شمالی خواهد بود."

این تهدید از جانب پیونگ یانگ در حالی مطرح شد که وزیر خارجه استرالیا در اواسط هفته گذشته اظهار داشت که کوریای شمالی "در مسیر دستیابی به تسلیحات هسته ای" است و از اینرو، منطقه را در معرض "خطری غیرقابل قبول" قرار می دهد که جامعه بین المللی باید مانع از اقدامات کوریای شمالی شود.

سخنگوی وزارت خارجه کوریای شمالی با غیرقابل بخشش دانستن اظهارات وزیر خارجه استرالیا، این گفته ها را اقدامی علیه صلح دانست که سیاست بی نهایت خصمانه امریکا علیه کره شمالی و همچنین تهدیدات هسته ای علیه این کشور را تشویق و حمایت می کند و دولت آمریکا را به اتخاذ اقدامات بی پروایانه و مخاطره آمیز نظامی ترغیب می نماید».

این سخنگوی وزارت خارجه کوریای شمالی مقامات استرالیا را به «اطاعت کورکورانه و هواخواهانه از اوامر امریکا» متهم کرد.

شایان ذکر است که «مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا ضمن حمایت از سیاست امریکا در قبال کوریای شمالی، مقامات پکن را به اِعمال فشار اقتصادی بر پیونگ یانگ ترغیب نمود.

لازم به ذکر است که همزمان با انتشار اظهارات مقامات کوریای شمالی، «مایک پنس» معاون رئیس جمهورامریکا در دیدار از استرالیا و گفتگو با نخست وزیر این کشور بار دیگر برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ را محکوم نمود.

مایک پنس ضمن قدردانی از استرالیا به دلیل درخواست از چین برای اِعمال فشار بیشتر بر کوریای شمالی بار دیگر تأکید کرد که در رویارویی با پیونگ یانگ "تمام گزینه ها بر روی میز است".

 

در سپتامبر سال 2016 کوریای شمالی یکی دیگر از آزمایش های هسته ای اش را انجام داد، و علاوه بر این در طول سال حدود 20 آزمایش هسته ای را انجام داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала