ترامپ: کیم جونگ اون یک فرد باهوش است

© REUTERS / KCNAترامپ: کیم جونگ اون یک فرد باهوش است
ترامپ: کیم جونگ اون یک فرد باهوش است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که؛ به نظر او کیم جونگ اون یک فرد باهوش است،اما ترامپ هشدار داده که امریکا برای مقابله با اقدامات تحریک‌ آمیز کوریای شمالی همچنان گزینه نظامی را روی میز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ طی مصاحبه اش با شبکه سی بی اس (CBS News) با اشاره به اینکه کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی اعلام کرد: "او کسی است که از دوران جوانی قدرت را در کوریای شمالی در دست گرفت. بسیاری از اطرافیانش می‌خواستند که وی را از قدرت برکنار کنند، اما او توانست در قدرت باقی بماند. برای همین وی انسان باهوشی است. مردم می‌گویند، وی از نظر روانی سالم است، ولی من هیچ ایده‌ای در این باره ندارم."

وی می افزاید: "ما در شرایطی قرار داریم که نمی‌توانیم اجازه دهیم شرایط به همین شکل ادامه یابد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این وضعیت که از سال‌های گذشته شاهدش بودیم، به همین شکل ادامه یابد."

ترامپ با اشاره به مذاکرات خود با همتای چینی‌اش اضافه کرد: من می‌توانم این مساله را بگویم که باور نمی‌کنم رییس جمهور چین که مرد بسیار محترمی است، از آزمایش هسته‌ای کوریای شمالی خشنود شود.

رییس جمهور امریکا اضافه کرد: آنها (چین) نمی‌خواهند که همسایه‌شان سلاح هسته‌ای داشته باشد. در حال حاضر چین می‌تواند به ما کمک کند مساله کوریای شمالی را حل کنیم.

تنش‌ها در شبه‌ جزیره کوریا به دنبال آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌ یانگ بالا گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала