خطر ترامپ» اتحاد سئول- واشنگتن را تهدید می کند

© AP Photo / John Locherخطر ترامپ» اتحاد سئول- واشنگتن را تهدید می کند
خطر ترامپ» اتحاد سئول- واشنگتن را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه چاپ کوریای جنوبی با اشاره به تحولات اخیر میان این کشور و آمریکا نوشت: خطر ترامپ اتحاد سئول-واشنگتن را تهدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه کُره ای چوسان می نویسد: تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر بازبینی در توافق تجاری آمریکا- کوریای جنوبی و همچنین اظهارات وی مبنی بر اینکه سئول باید هزینه استقرار سیستم دفاع ضد راکتی "تاد" در کوریای جنوبی را بپردازد موجب شده تا اتحاد سئول- واشنگتن در معرض تهدید قرار بگیرد.
البته هر چند بعد از اظهارات ترامپ در مورد هزینه سیستم دفاع ضد راکتی" تاد"، مقامات آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن خود هزینه استقرار سیستم دفاع هوایی در کوریا را می پردازد اما با این وجود رفتار ترامپ به گونه ای است که احتمال ضربه خوردن به روابط سئول- واشنگتن وجود دارد.
هدف از استقرار سیستم دفاع ضد راکتی در کوریای جنوبی مقابله با تهدیدهای راکت های کوریای شمالی اعلام شده است. بر اساس این توافق آمریکا هزینه سخت‌افزارهای این سیستم را می پردازد و کوریای جنوبی محل استقرار آن را تامین می‌کند.
استقرار این سیستم بر اساس توافقی صورت می‌گیرد که سال گذشته (۲۰۱۶) بین دولت باراک اوباما و دولت پارک گئون-های، رئیس جمهوری برکنار شده کوریای جنوبی امضا شد.
براساس این توافق، کوریای جنوبی موافقت کرد از تولید داخلی سیستم های راکتی خودداری کند و به جای آن، از کمک آمریکا در این زمینه برخوردار شود.
چین به شدت با این سیستم دفاع راکتی مخالفت کرده و گفته است که چنین اقدامی باعث بی ثباتی در توازن امنیتی منطقه می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала