وزارت خارجه ایران: عربستان به دنبال ترویج تروریزم در منطقه است

© AP Photoوزارت خارجه ایران: عربستان به دنبال ترویج تروریزم در منطقه است
وزارت خارجه ایران: عربستان به دنبال ترویج تروریزم در منطقه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌ها در دولت ایران می‌گویند که عربستان سعودی، به دنبال ترویج تروریزم و سیاست‌های تنش‌آمیز در منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، در گزارش رادیو فردا آمده است که وزارت خارجۀ ایران می‌گوید، سخنان وزارت دفاع عربستان سعودی، خود نمایان‌گر سند برای پی‌گیری سیاست‌های تنش‌ساز از سوی آن کشور در منطقه‌ است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که وزیر دفاع عربستان سعودی روز گذشته گفته‌بود، ما دیگر فریب نمی‌خوریم و ایران در تلاش برای تلسط  دنیایی اسلام است.

مسعود بن سلمان، وزیر دفاع عربستان تاکید کرده بود که ایران در صدد آسیب‌رساندن برای عربستان سعودی است و از این بابت مذاکره با آن کشور امکان ندارد.

عربستان سعودی نیز علاوه نموده بود که ایران هیچ‌گاه نخواسته‌است که با ریاض رابطه صادقانه داشته باشد.

 این در حالی‌ست، بهرام قاسمی، سخن‌گوی وزارت خارجۀ ایران دربارۀ این گفته‌های مقام بلند رتبۀ عربی واکنش نشان داده و گفته است که عربستان وضعیت منطقه را درک کرده نمی‌تواند.

آقای بهرامی می‌گوید این‌گونه اظهارات نشان‌دهنده این است که عربستان سعودی به دنبال ترویج تروریزم و پی‌گیری سیاست‌های تنش‌آمیز و مخرب در منطقه و مسایل ایران است.

سخن‌گوی وزارت خارجۀ ایران این را نیز گفته‌است که در حال حاضر غرب آسیا از هر زمانی دیگر به تفاهم نیاز دارد و گفته‌های عربستان در این زمان دور از خرد سیاسی و گامی نادرست و خطایی راهبردی تلقی می‌شود.

گفتنی‌ست که رابطه بین ایران و عربستان سعودی، از زمان آغاز اعتراض‌های بهار عربی در بعضی از کشورهای عرب به حالت تیره گرایده‌است.

بعد از آن روابط دیپلماتیک بین دو کشور قطع و سفارت و کنسولگری‌های هردو کشور در ایران و عربستان سعودی بسته‌ شدند.

هم‌چنان عربستان سعودی، ایران را در سال اخیر متهم به مداخله در کشورهای یمن، سوریه و عراق می‌کند و می‌گوید از شورشیان در آن کشورها حمایت می‌کند، چیزی‌که تهران آن، اتهامی بیش  نمی‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала