دیوار محبوبیت فرانسوا اولاند فرو ریخت

© AP Photo / Philippe Wojazerدیوار محبوبیت فرانسوا اولاند فرو ریخت
دیوار محبوبیت فرانسوا اولاند فرو ریخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آخرین نتایج نظرسنجی تارنمای پرشمارگان ترین روزنامه فرانسه نشان می دهد که محبوبیت رئیس جمهوری این کشور به حدود 15 درصد کاهش یافته است؛ وضعیتی که می توان از آن به فرو ریختن دیوار محبوبیت فرانسوا اولاند تعبیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تارنمای خبری یاد شده از روز گذشته با طرح این سوال که «آیا فرانسوا اولاند رئیس جمهور خوبی بود؟» نظرسنجی در این زمینه را آغاز کرده است.
بر اساس آخرین نتایج این نظرسنجی، افزون بر 81 هزار تن در این نظرسنجی شرکت کرده و 85 درصد رای دهندگان پاسخ منفی به این سوال داده اند.
در این میان تنها 15 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی با دادن پاسخ مثبت به سوال یاد شده، از عملکرد رئیس جمهوری کنونی فرانسه حمایت کرده اند.
اواسط حمل امسال نیز خبرگزاری فرانسه با استناد به نتایج نظرسنجی موسسه الاب (Elabe)، اعلام کرد که 70 درصد فرانسویان، فرانسوا اولاند را بدترین رئیس جمهوری تاریخ کشورشان توصیف می کنند.
بر اساس گزارش یاد شده، شهروندان فرانسه به دلایلی همچون حملات تروریستی، افزایش بیکاری و خیانت رئیس جمهوری به همسرش، دوره تصدی پنج ساله اولاند در کاخ الیزه را بدترین دوره ارزیابی کرده اند.
برخی تحلیل گران معتقدند که کاهش شدید محبوبیت فرانسوا اولاند سوسیالیست در فرانسه به ویژه در میان جامعه رای دهندگان این کشور، از عوامل شکست حزب سنتی و قدرتمند وی در انتخابات 2017 فرانسه بشمار می رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала