ترامپ مجوز ارسال سلاح به کردهای سوریه را صادر کرد

© REUTERS / Brendan McDermidترامپ مجوز ارسال سلاح به کردهای سوریه را صادر کرد
ترامپ مجوز ارسال سلاح به کردهای سوریه را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) اعلام کرد، رئیس‌جمهوری این کشور، دستور ارسال سلاح به نیروهای کُرد وابسته به حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم وزارت دفاع آمریکا، سه‌شنبه اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور، دستور ارسال سلاح به نیروهای کُرد وابسته به حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» را صادر کرده است.
دولت آمریکا در نظر دارد، در جریان ادامه نبردها علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، «تا جایی که لازم است» تسلیحات در اختیار شبه‌نظامیان کـرد بگذارد. ترکیه بارها مخالفت شدید خود را با ارسال سلاح برای این شبه‎نظامیان اعلام کرده است.
« جبهه مدافع خلق» تشکلی مسلح از کـردهای سوریه است که در قالب گروهی با عنوان «نیروهای دمکراتیک سوریه» همراه با شماری از شبه‌نظامیان عرب سوریه، و حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا، در حال نبرد با داعش برای آزادسازی «الرقه» است.
ترکیه «جبهه مدافع خلق» را شاخه‌ای از «پ‌ک‌ک» و آن را گروهی ترویستی می‌داند. مقام‌های ارشد ترکیه، از جمله رئیس‌جمهوری آن کشور هرگز نارضایتی و نگرانی خود را از ارسال تسلیحات و کمک به این گروه شبه‎نظامی پنهان نکرده‌اند.
با این همه، وزارت دفاع آمریکا، به این نگرانی‌ها اشاره کرده ‌است. «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون گفت: «ما به‌خوبی از نگرانی‌های امنیتی ترکیه، متحد خود در ائتلاف، آگاه هستیم. ما می‌خواهیم مردم و دولت ترکیه از تعهد ایالات متحده به جلوگیری از افزایش خطر‌های امنیتی و نیز حفاظت از این متحد خود در ناتو، اطمینان داشته باشند.»
البته تا پیش از این نیز دولت آمریکا اقدام به کمک ‌رسانی به گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» کرده بود. سخنگوی پنتاگون نیز تاکید کرده ‌است واشنگتن همچنان تجهیز شبه‌نظامیان عرب این گروه را در اولویت قرار خواهد داد.
در همین راستا، یک مقام رسمی آمریکا که نامش فاش نشده است، تصریح کرد، تسلیحات در نظر گرفته‌شده برای شبه‌نظامیان کـُرد، شامل سلاح‌های دستی، مهمات، سلاح‌های خودکار، خودروهای زرهی و تجهیزات می باشد.
مقام‌های ارشد آمریکا تاکید کرده‌اند که طرح افزایش نقش ترکیه در نبرد علیه داعش به‌قوت خود باقی‌ست. «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، روز سه‌شنبه گفت «هدف ما همکاری با ترکیه ‌است؛ در کنار یکدیگر، تا الرقه پس گرفته شود. و ما راه‌کار آن را پیدا خواهیم کرد.»
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، قرار است هفته آینده به واشنگتن سفر کند. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند انتظار می‌رود طرح تازه آمریکا بر دیدارها و گفت‌وگوهای پیش‌رو سایه بیافکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала