اعلام حالت اضطراری در پایتخت یمن

© AP Photo / Hani Mohammedاعلام حالت اضطراری در پایتخت یمن
اعلام حالت اضطراری در پایتخت یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شهر صنعا پایتخت یمن به خاطر شیوع بیماری وبا وضعيت اضطراري اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازشبکه خبري العالم، شهردار صنعا با اعلام وضعيت اضطراري در پايتخت يمن از سازمان ها و نهادهاي بين المللي خواست که به مقام هاي محلي براي مقابله با وبا دراين شهر کمک کنند.

"امين جمعان " امروز با تاکيد براينکه صنعا با فاجعه بهداشتي و درماني مواجه شده و در خطر جدي قرار دارد، خواستار تمرکز و يکپارچگي فعاليت هاي ملي براي کمک به مهار فاجعه و جلوگيري از مرگ مردم براثر وبا شد.

وي همچنين خواستار فعاليت بيشتر براي پاسخگوني به نيازهاي درماني و بهداشتي براي پيشگيري و مبارزه با وبا و تامين دارو و ساير نيازها براي جلوگيري از انتشار اين بيماري خطرناک و تامين واکسن براي نجات بيماران و مصيبت ديدگان شد.

يادآور مي شود سازمان جهاني بهداشت (WHO) روز گذشته اعلام کرد شيوع بيماري وبا در يمن موجب شده 51 تن جان خود را در اين کشور از دست بدهند.

دفتر هماهنگ کننده امور انساني سازمان ملل اعلام کرد: آزمايش هاي انجام شده، شيوع بيماري مسري وبا در 10 استان يمن را اثبات مي کند.

براساس اين گزارش، دو هزار و 301 مورد مشکوک مبتلا به بيماري وبا دربرخي از استان هاي يمن از جمله صنعاء رصد شده است که بيش از 30 درصد از مبتلايان به اين بيماري ، تشخيص داده شده اند.

اين دومين موج مربوط به بيماري هاي مرتبط با وبا در عرض يک سال گذشته در يمن است.

سازمان جهاني بهداشت (WHO) اعلام کرد شيوع وبا در يمن موجب شده 51 تن جان خود را در اين کشور از دست بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала