نیویورک تایمز: طالبان 50 برابرزیادتر ازداعش در افغانستان نیرو دارد

© Flickr / newsonlineطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ مداوم در افغانستان باعث بوجود آمدن مناطقی شده که در آن کسی حکومت را در دست ندارد .

به گزارش اسپوتنیک بقول از نیویورک تایمز: جنگ مداوم در افغانستان باعث بوجود آمدن مناطقی شده که در آن کسی حکومت را در دست ندارد و با محدود شدن حاکمیت دولت افغانستان به حکومت بر شهرها طالبان بعنوان بازیگر اصلی در این مناطق و داعش نیز از این مناطق برای حضور خود بهره برداری می‌کند.
بنابر این گزارش، هر چند داعش و طالبان اهداف سیاسی متضاد را دنبال و همچنین تهدیدات متفاوتی را بوجود آورنده‌اند، اما طالبان بیش از 50 برابر داعش نیرو در اختیار دارد. طالبان با کنترل بیش از 40 درصد از خاک و ایجاد دولت سایه به بزرگترین تهدید دولت افغانستان تبدیل شده است.
به نوشته نیویورک‌تایمز؛ پایگاه‌های داعش به نصف کاهش یافته و این گروه تقریبا به 4 منطقه از 400 منطقه در افغانستان کنترل دارد و بسیاری از مناطق خود را به طالبان واگذار کرده است. براساس گزارش ارتش آمریکا داعش در افغانستان 600 عضو دارد، بسیاری از اعضای این گروه بخصوص رهبران طراز اول، در حملات هوایی آمریکا کشته شدند.
دو طرف جنگ یعنی افغانستان و طالبان با آمدن بر سر میزه مذاکره می توانند سایر شبه نظامیان را جذب خود کنند در غیر این صورت داعش به حضور و گسترش یافتن در افغانستان ادامه می‌دهد.
این رسانه آمریکایی نوشت: حکومت ضعیف، تنش سیاسی، فساد گسترده و بیکاری، پیوستن به گروه‌های مخالف را جایگزینی جذاب برای افغان ها کرده است، بنابراین هیچ راهی برای پایان دادن به جنگ افغانستان وجود ندارد جز گفتگو با طالبان.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала