ترامپ در آینده نزدیک هیچ تصمیمی برای انتقال سفارت امریکا به قدس ندارد

© AP Photo / Evan VucciPresident Donald Trump and Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu participate in a joint news conference in the East Room of the White House
President Donald Trump and Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu participate in a joint news conference in the East Room of the White House - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ هیچ تصمیمی در آینده نزدیک برای انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ می نویسد، مسئولان ارشد کاخ سفید می گویند، که در حال حاضر ترامپ هیچ تصمیمی برای انتقال سفارت امریکا به قدس ندارد.

خبرگزاری رویترز هم در این باره به نقل از یک مقام ارشد دولت امریکا می نویسد، ترامپ در جریان سفر خود به فلسطین اشغالی هیچ طرحی برای اعلان انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس ندارد هرچند می‌خواهد در نهایت دست به چنین کاری بزند.

محمود عباس از پوتین خواسته است که نگذارد امریکا سفارت اش را به اورشلیم انتقال دهد - اسپوتنیک افغانستان
محمود عباس از پوتین خواسته است که نگذارد امریکا سفارت اش را به اورشلیم انتقال دهد

این در حالی است که رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا روز یکشنبه گذشته اظهار داشت، که ترامپ در حال بررسی تبعات و تاثیرات انتقال سفارت به قدس بر روند مذاکرات سازش است که می‌خواهد به هر شیوه‌ای زمینه‌های احیای آن را فراهم سازد و در نهایت به توافق بین طرف های فلسطینی و اسرائیلی دست یابد.

تیلرسون در گفتگو با شبکه "ان بی سی" گفته بود، که ترامپ در مرحله کنونی روی این مساله کار می‌کند که انتقال سفارت به قدس می‌تواند بر تلاش‌های صورت گرفته برای احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی تاثیر گذار باشد یا خیر.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین او گفت، که ترامپ بسیار اصرار دارد که به نظرات دو طرف اسرائیلی و فلسطینی در رابطه با مساله انتقال سفارت گوش دهد و اینکه آیا اسرائیل این اقدام را برای پیشبرد عملیات سازش مفید می داند یا مضر.

تیلرسون در توجیه موضع کنونی ترامپ گفت، که او می خواهد نقش یک میانجی و واسطه برای صلح را در خاورمیانه داشته باشد و به همین خاطر فعلا تصمیمی برای انتقال سفارت امریکا به قدس ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала