پاکستان: هند توانایی ساخت 2600 بمب اتم را دارد

© AFP 2023 / AAMIR QURESHI Spokesman of the Pakistan's Foreign Ministry Nafees Zakaria speaks at a press conference in Islamabad on September 29, 2016
Spokesman of the Pakistan's Foreign Ministry Nafees Zakaria speaks at a press conference in Islamabad on September 29, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود مدعی شد که هند مواد لازم را برای ساخت دو هزار و 600 بمب هسته ای در اختیار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نفیس زکریا گفت: هند در میان کشورهای صاحب سلاح هسته ای جهان، سریع ترین رشد را در ساخت این سلاح ها دارد و این امر یک نگرانی جدی برای ثبات راهبردی در جنوب آسیا و همچنین برای امنیت ملی پاکستان محسوب می شود.

Masked Kashmiris hold the national flag of Pakistan and a banner displaying militant leaders of the Hizb-ul Mujahedeen during a protest outside Eidgha, a prayer ground, in Srinagar, Indian controlled Kashmir, Friday, Sept. 25, 2015. - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی ارتش پاکستان: داعش ذهن و افکار جوانان ما را نشانه گرفته است

پاکستان و هند هر دو جزو کشورهای صاحب سلاح هسته ای هستند.
وی همچنین در خصوص شکایت هند از پاکستان به دادگاه لاهه در خصوص 'کلبوشن یادیو' تبعه هندی متهم به جاسوسی که از سوی پاکستان دستگیر شده است گفت: رسیدگی به پرونده این فرد در حوزه وظایف دستگاه قضایی پاکستان است و به دادگاه های بین المللی مربوط نمی شود.
پاکستان در حالی رسیدگی به پرونده کلبوشن یادیو از سوی دادگاه لاهه را رد کرده است که قرار است رای این دادگاه عصر امروز اعلام شود.
نفیس زکریا درباره تحولات اخیر در مرز پاکستان و افغانستان نیز گفت: مرز چمن پس از دوهفته همچنان مسدود است و بازگشایی آن مستلزم مشخص شدن نتیجه تحقیقات مشترک دو کشور درخصوص موقعیت جغرافیایی مرز بین دو طرف در منطقه چمن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала