مردم ایران به شکل گسترده ای در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند

© REUTERS / Tima Agencyمردم ایران به شکل گسترده ای در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند
مردم ایران به شکل گسترده ای در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روند رأی‌دهی برای نامزدان ریاست‌جمهوری ایران، ساعت هشت بامداد امروز جمعه در این کشور آغاز شد. حسن روحانی و سید ابراهیم رییسی از نامزدان پیشتاز این انتخابات دانسته می‎شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مرکزهای رأی‎دهی در سراسر ایران، ساعت هشت بامداد روز جمعه (۲۹ ثور) بروی رأی‌دهنده‌گان باز شدند.

انتظار می‎رود مردم ایران بصورت گسترده دراین انتخابات شرکت کنند.

بر بنیاد گزارش تلویزیون پرس ایران، پیش از آغاز زمان رأی‌دهی، مردم صف‏های طولانی را از بهر رفتن به پای صندوق‌های رأی تشکیل داده بودند.

در این انتخابات، ۶۳ هزار مرکز رأی‌دهی وجود دارد که قرار است تا ساعت شش شام امروز باز باشند. اما گزارش‎ها می‌رسانند که احتمال دارد همانند انتخابات‎های گذشته در ایران، بدلیل اشتراگ گستردۀ مردم، زمان رأی‌دهی تمدید شود.

آیت‎الله سیدعلی خامنه‎یی، رهبر مذهبی ایران از نخستین کسانی بود که امروز رای داد. و نیز از تمام مردم ایران خواست که در انتخابات شرکت کنند.

به نقل از رسانه‎های ایران، رهبر مذهبی ایران، این انتخابات را برای بسیار مهم خوانده است و گفته که مردم ایران، آیندۀ کشورشان را دراین انتخابات رقم خواهند زد.

دراین انتخابات بیش از پنجاه و شش میلیون چهار صد و ده هزار نفر واجد شرایط رای دهی هستند که در مقایسه با انتخابات سال ۱۳۹۲ شماری واجدین رای دهی افزایش یافته است.

انتخابات ریاست‎جمهوری ایران، زیرتدابیر سخت امنیتی برگزارشده است و در آن چهارنامزد بشمول حسن روحانی، ابراهیم رییسی، سید مصطفی هاشمی و سید مصطفی میرسلیم، باهم رقابت می کنند و اگر هیچ یک از نامزدان نتوانند آرای پنجاه جمع یک را کسب کنند، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، با شرکت دو نامزد پیشتاز، برگزارخواهد شد.

هم‌زمان با این، انتخابات پنجمین دورۀ شورا‌های شهر و روستاها و انتخابات میان‌دوره‌یی مجلس ایران نیز امروز برگزارشده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала