حسن روحانی با بیشتر از ۱۴ میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیشتاز است

© AP Photo / Ebrahim Norooziحسن روحانی با بیشتر از ۱۴ میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیشتاز است
حسن روحانی با بیشتر از ۱۴ میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صبح امروز شبکه خبر ایران به نقل از منابع خود در وزارت داخله این کشور اعلام کرد که تا کنون حسن روحانی رییس جمهوری دور قبل ایران پیش‌تاز این انتخابات است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی توانسته به اساس شمارش ابتدایی آرا، تاکنون ۱۴ میلیون و ۶۱۹ هزارو و ۸۴۸ رای مردم را ایران را کسب نماید.

علی اصغر احمدی، رییس ستاد انتخابات ایران گفته‌است که براساس آمار ابتدایی، از مجموع ۲۵ میلیون و ۹۶۶ هزارو و ۷۲۹ آرای اخذشده، ۲۵ میلیون و ۱۸۲ هزارو ۳۱۰ رای صحیح است.

وی گفت، حسن روحانی با کسب بیش از ۱۴ میلیون رای در مقام نخست، سید ابراهیم رییسی، با کسب بیش از ۱۰ میلیون رای در مقام دوم و سید مصطفی آقا میرسلیم با کسب بیش از ۲۹۷ هزار رای در مقام سوم و مصطفی هاشمی طبا با کسب بیش از ۱۳۹ هزار رای در مقام چهارم قرار دارند.

رییس ستاد انتخابات ایران می‌گوید، شمارش آرا جریان دارد و روز گذشته، حدود ۴۰ میلیون ایرانی واجط شرایط به پای صندوق‌های رای رفته بودند.

رسانه‌ها نیز تصاویری از کشورهای که ایرانیان مهاجر در انتخابات شرکت کردند، را نشر نموده که نشان از حساس بودن این دور انتخابات دارد.

وی هم‌چنان گفت که آرای صندوق‌های باقی‌مانده تا پایان همین روز یعنی شنبه اعلام خواهد شد.

در عین حال شماری از  مقام‌های دولتی ایران، روند انتخابات روز گذشته را شفاف خوانده و گفته‌اند که باید نتایج آن مورد قبول همه‌ قرار بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала