عضو کانگرس امریکا: روسیه با امریکا در افغانستان همکاری کند

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiعضو کانگرس امریکا: روسیه با امریکا در افغانستان همکاری کند
عضو کانگرس امریکا: روسیه با امریکا در افغانستان همکاری کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو کانگرس امریکا از روسیه خواسته است که ایالات متحده امریکا را در مبارزه با دهشت افگنی در افغانستان همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، تام گرت عضو کانگرس از ایالت ویرجینیای امریکا در صحبت با آریانانیوز گفت: " فكر مى كنم روسيه بايد در برقرارى صلح و امنيت در افغانستان با امريكا همكارى كند، اين آغاز ماموريت است، ما آنجا هستيم، هدف استقرار صلح و ثبات است اما گاهى لازم است از گزينه هاى ديگر استفاده شود".

وی با تاکید بر اینکه باید به مردم افغانستان مجال انتخاب داده شود گفت: "اين اشتباه است كه امريكا بخواهد ايده آل هاى خودش را بر ملت هاى ديگر تحميل كند. ما بايد به آنها اجازه دهيم در مورد وضعيت حال و آينده خود تصميم بگيرند و در صلح و امنيت زندگى كنند و كنترول دولت خود را در دست داشته باشند".

این قانونگذار امریکایی تاکید دارد که واشنگتن در افغانستان به دنبال تحکیم صلح و ثبات می باشد.

به باور این عضو کانگرس درحال حاضر در افغانستان یک دولت ضعیف حاکم است و امریکا تلاش می کند که با گزینه های گوناگون فساد را در این کشور کاهش دهد.

آقای گرت افزود: "امريكا در پى تصميم طالبان به پناه دادن به القاعده كه در ١١ سپتامبر به امريكا حمله كرد به افغانستان رفت و در انجا مداخله كرد. حالا دولت ضعيفى در آنجا بر سر كار است و ما مى خواهيم سعى کنیم تا فساد به حد اقل و فرصت به حد اكثر برسد. مى خواهيم كارهايى كه لازم است با قدرت نرم بدون استفاده از بمب و گلوله و راکت انجام دهیم، با اين حال زمانی که داعش، القاعده و  برخى عناصر شورشى طالبان حضور دارند و دولت را تهديد مى كنند وظيفه داريم براى برقرارى ثبات نيز عمل كنيم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала