تل آویو: ترامپ باید قبل از قرارداد های تسلیحاتی با عربستان با ما مشوره می کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstتل آویو: ترامپ باید قبل از قرارداد های تسلیحاتی با عربستان با ما مشور می کرد
تل آویو: ترامپ باید قبل از قرارداد های تسلیحاتی با عربستان با ما مشور می کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر انرژی رژیم اسرائیل روز یکشنبه گفته است که؛ دولت امریکا بایستی قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دالری با عربستان را با این رژیم هماهنگ می‌کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «یوال اشتاینیتز»، وزیر انرژی رژیم اسرائیل روز یکشنبه از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا بابت امضای توافق تسلیحاتی ده‌ها میلیارد دالری با عربستان انتقاد کرد.

این وزیر اسرائیل در اظهاراتی که روزنامه تایمز اسرائیل آن را منعکس کرده گفته است: «عربستان سعودی کشوری متخاصم است و ما باید اطمینان حاصل کنیم که حاشیه برتری نظامی اسرائیل در منطقه حفظ می‌شود.»

اظهارات اشتاینیتز ساعاتی پس از آن مطرح شد که دولت‌های عربستان و آمریکا همزمان با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش 110 میلیارد دلار امضا کردند.

وزیر اسرائیل در ادامه تصریح کرد که دولت ترامپ بایستی پیش از امضای این قرارداد با تل‌آویو درباره آن مشورت می‌کرد.

وی گفت: «صدها میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی چیزی است که باید به ما از قبل توضیح داده شود.»

پیش از این یک وزیر دیگر کابینه رژیم صهیونیستی استقبال محتاطانه‌ای از توافق تسلیحاتی آمریکا و عربستان کرده بود.

«ییزرائیل کاتز» گفت: «سفر رئیس‌جمهور ترامپ جبهه ضد ایرانی در منطقه را تقویت می‌کند و فرصتی برای ارتقا همکاری‌های منطقه‌ای به عنوان زیربنایی برای صلح فرهم می‌کند.»

وی اضافه کرد: «برای مقابله با ایران، بایستی ائتلاف منطقه‌ای با رهبری امریکا تشکیل شود. همزمان، حاشیه برتری نظامی کیفی اسرائیل نیز بایستی حفظ شود.»

در ماه‌های گذشته، روابط اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به بهانه دشمنی مشترک با ایران گرم‌تر شده است. در طول سه سال اخیر سه مسئول اسرائیلی به طور محرمانه با سه مسئول سعودی ملاقات داشتند و بنابر اعلام پایگاه بلومبرگ این دیدارها در رم ، جمهوری چک و نیز هند صورت گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала