پیشتازی مرکل از شولتز در آلمان

© AP Photo / Markus Schreiberپیشتازی مرکل از شولتز در آلمان
پیشتازی مرکل از شولتز در آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج جدیدترین نظر سنجی از پیشتازی چشمگیر اتحادیه احزاب متحد مسیحی مرکل در برابر حزب سوسیال دموکرات مارتین شولتز در آلمان خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از انتخابات محلی اخیر در ایالت "نوردراین وست فالن" که اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای سومین بار پیاپی حزب سوسیال دموکرات را در سال جاری میلادی شکست داد همچنان اتحادیه احزاب متحد مسیحی روند موفقیت و صعود را ادامه می دهد.

بر اساس نتایج نظر سنجی موسسه "امنید" که به سفارش نشریه "بیلد" انجام گرفته است احزاب متحد مسیحی بار دیگر با یک پله صعود 38 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند.

حزب سوسیال دموکرات هم باز با کاهش محبوبیت در بین شهروندان مواجه شده و تنها 26 درصد آراء را کسب کرد و اختلاف آن با احزاب متحد مسیحی به 12 درصد رسید.

حزب چپ نیز در این نظر سنجی 9 درصد و سبزها نیز 7 درصد آراء را کسب کردند و حزب لیبرال دموکرات نیز با یک درصد صعود 7 درصد آراء را کسب کرد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز بدون تغییر 8 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

بر اساس نتایج این نظر سنجی تنها 15 درصد شهروندان آلمانی معتقدند که "مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات در پاییز آینده و بعد از انتخابات پارلمانی، صدر اعظم آلمان می شود.76 درصد نیز بر این باور نیستند. این در حالی است که در اواخر فوریه 36 درصد انتظار صدر اعظمی شولتز در آلمان را داشته و 50 درصد نظری مخالف داشتند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که اگر صدر اعظمی در آلمان به صورت مستقیم انتخاب می شد 29 درصد شولتز و 53 درصد مرکل را انتخاب می کردند. این در حالی است که در فوریه 49 درصد شولتز و 40 درصد با مرکل موافق بودند.

موسسه "امنید" این نظر سنجی را در فاصله 11 تا 17 ماه می از بین 2413 واجد شرایط رای دادن در آلمان انجام شده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала