رئیس پارلمان افغانستان: حکومت وحدت ملی در مدیریت بحران ناتوان است

© Sputnik / Aleksey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس پارلمان افغانستان: حکومت وحدت ملی در مدیریت بحران ناتوان است
رئیس پارلمان افغانستان: حکومت وحدت ملی در مدیریت بحران ناتوان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پارلمان افغانستان اعلام کرد که اجماع ملی با حضور احزاب سیاسی و جهادی برگزار شود زیرا حکومت وحدت ملی در مدیریت بحران در این کشور ناتوان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان با انتقاد از عملکرد رهبران حکومت وحدت ملی گفت: این حکومت توان مدیریت بحران جاری در این کشور را ندارد.

وی با تاکید بر لزوم مهار بحران‌های جاری در این کشور خواستار برگزاری اجماع ملی با حضور فراگیر احزاب سیاسی و جهادی در کابل شد.

نمایندگان افغان نیز با انتقاد از نبود راهکار شفاف برای مهار ناامنی‌ها از سوی حکومت افغانستان، خواستار استیضاح «حنیف‌اتمر» مشاور امنیت ملی و سایر مقامات امنیتی این کشور شدند.

این در حالی است که روز گذشته نمایندگان افغان با انتقاد از افزایش ناامنی‌ها ونگرانی از تداوم تنش‌های سیاسی در کابل هشدار دادند که آینده افغانستان به سمت تاریک و نامطمئنی در حرکت است.

نمایندگان افغان همچنان با انتقاد از مدیریت نادرست جنگ و تلفات تکان دهنده نیروهای امنیتی افغان تاکید کردند که مقامات امنیتی افغان باید پاسخگو باشند و هرچه سریعتر در صحن علنی پارلمان نیز استیضاح شوند.

 رئیس پارلمان افغانستان قبل از این نیز از رهبران حکومت وحدت ملی خواسته بود تا برای مهار ناامنی‌ها در این کشور با حضور نهادهای دولتی، احزاب و جریان‌های سیاسی و جهادی اجماع ملی تشکیل دهد.

وی مقامات دولت را متهم کرده بود که مسئولیت‌های خود را به درستی انجام نمی‌دهند و تمام تلاش خود را در سطح امور مطبوعاتی خلاصه کرده‌اند.

این موضوع درحالی از سوی پارلمان افغانستان مطرح شده است که رئیس اجرایی دولت افغانستان و احزاب سیاسی و جهادی نیز با متهم کردن اشرف غنی به انحصار قدرت و اعمال سیاست‌های حذفی در عرصه سیاسی خواستار برگزاری اجماع ملی شده‌اند.

با این وجود به نظر می‌رسد که حضور دوباره حکمتیار در کابل باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شده است و بار دیگر اختلافات در افغانستان پررنگ شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала