چرا ملانیا ترامپ در سفر به عربستان حجاب نپوشید ؟

© AP Photo / Invision/Scott RothЖена миллиардера Дональда Трампа Меланья
Жена миллиардера Дональда Трампа Меланья - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ قبلا در مورد امتناع میشل اوباما از پوشیدن حجاب در سفر به عربستان سعودی انتقاد نموده گفته بود : خانم اوباما با این کار به "عربستانی ها " توهین کرد.

عربستان کشوری با قوانین ظاهراً اسلامی و نفوذ گسترده علمای وهابیت در بین سیاستمداران این کشور است. اما ملانیا از لحظه ورود به این کشور، طبق قاعده معمول در بین زنان کشورهای اسلامی و همینطور زنانی که از سایر کشورها با چادر و روسری در مجامع عمومی و جلسات رسمی حضور می‌یابند، از پوشیدنان خودداری کرده بود.
زنان در عربستان سعودی باید با حجاب باشند و در صورت رعایت نکردن این مساله اغلب با برخورد نیروهای امنیتی مذهبی مواجه می‌شوند. اما ملانیا ترامپ و دختر بزرگ رئیس جمهور آمریکا یعنی ایوانکا ترامپ، از این قاعده در عربستان مستثنی شدند و اجازه داشتند در سفر دو روزه به عربستان بدون حجاب در جلسات رسمی و مراسم‌ گوناگون حاضر شوند.
میشل اوباما، همسر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در سال 2015 بدون حجاب در سفر به عربستان شرکت کرد.
جالب آنکه دونالد ترامپ در آن زمان به استفاده نکردن میشل اوباما از حجاب انتقاد کرده بود و در پیامی توئیتری گفته بود: «بسیاری از مردم معتقدند که اقدام خانم اوباما در امتناع از پوشیدن حجاب در سفر به عربستان سعودی بسیار شگفت‌انگیز بود. ولی آنها با این کار "به عربستانی‌ها" توهین کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала