وزیر دارایی آلمان:افزایش روزافزون مسلمانان یک فرصت برای آلمان است

© AP Photoوزیر دارایی آلمان:افزایش روزافزون مسلمانان یک فرصت برای آلمان است
وزیر دارایی آلمان:افزایش روزافزون مسلمانان یک فرصت برای آلمان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دارایی آلمان افزایش روزافزون مسلمانان را تحولی مثبت برای کشورش ارزیابی کرده و از آلمانی‌ها خواست از آنها درس بگیرند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از تسنیم و روزنامه "دی‌ولت"، "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان  شمار روزافزون مسلمانان در آلمان را برای کشورش مثبت ارزیابی کرده گفت: همه آلمانی‌ها می‌توانند از آنها یاد بگیرند.

وی مجدداً بر این اظهار نظر خود که اسلام بخشی از آلمان است تأکید کرده شمار روزافزون مسلمانان را یک فرصت برای کشورش دانست.

شایبله ،که شب گذشته در گفتگو با رادیو آلمان سخن می‌گفت تأکید کرد که مسیحیان و همچنین همه انسان‌های دیگر در آلمان می‌توانند از مسلمانان درس بگیرند. در اسلام بسیاری از ارزش‌های انسانی مانند مهمان‌نوازی و رواداری بسیار قدرتمندانه محقق شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اسلام به آلمان تعلق دارد، گفت: ما باید این واقعیت را به رسمیت بشناسیم، در حال حاضر انسان‌های زیادی با مذهب اسلامی در آلمان زندگی می‌کنند. اگر ما می‌خواهیم نظم قانون اساسی را محقق کنیم باید همان گونه که با این افراد زندگی می‌کنیم با آنها در گفتگو باشیم.

وی همچنین اسلام را بخشی از آلمان دانسته و این را یک توصیف هوشمندانه ارزیابی کرده گفت: کسی که این مسئله را انکار می‌کند منکر واقعیت بوده و به همین دلیل سیاستمدار کارآمدی نیست.

وزیر دارایی آلمان ارتباط دادن تعصب و خشونت به مذهب و دین را یک سوء تفاهم دانسته گفت: ادیان جهان به همه این پیام را می‌دهند که ما باید با هم خواهر و برادر باشیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала