اقدامات گروه های تروریستی پاکستان منافع امریکا را در افغانستان تهدید می کند

© AP Photo / Reza Shirmohammadiاقدامات گروه های تروریستی پاکستان منافع امریکا را در افغانستان تهدید می کند
اقدامات گروه های تروریستی پاکستان منافع امریکا را در افغانستان تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جامعه اطلاعاتی امریکا می گوید، مجلس سنای امریکا از ناکامی پاکستان در قسمت مبارزه با تحرکات شبه نظامیان و عملیات های تروریستی در امتداد قلمرو اش خبر داده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، دان کوتس رئیس امنیت ملی امریکا می گوید، گروه های تروریستی منافع امریکا را در منطقه به طور مستمر تهدید می کنند. این گروه ها همچنان به اجرای حملات شان در هند و افغانستان ادامه میدهند.
(DOWN) نوشته است، رئیس استخبارات امریکا گزارش شفافی از وضعیت افغانستان جنگ زده به کمیته خدمات تسلیحاتی مجلس سنا ارائه کرده است.
علاوه براین،گزارشی که آخر هفته گذشته منتشر گردید، نشان میدهد بسیاری از مناظرات روی پاکستان متمرکز بوده و نگرانی هایی وجود دارد که همزمان با تلاش نظامیان برای شکست طالبان، این گروه ها نیز تلاش دارند تا اوضاع را در افغانستان به خصوص در مناطق روستایی این کشور به نفع خود تغییر دهند.
دان کوتس رئیس امنیت ملی امریکا در مورد عملکرد نیروهای امنیتی افغان در عملیات های مبارزه با طالبان، تلفات نظامیان، ترک خدمت و ضعف در کمک لجستیک و رهبری آنها هشدار داد.
رئیس امنیت ملی امریکا به پاسخ سوال ارنست سناتور جمهوریخواه ایالت ایلینوی در مورد اینکه همسایه کابل چه اقداماتی را روی دست گیرد تا به تبات افغانستان کمک کند، گفت: من فکر میکنم ما باید در مورد همکاری های دوجانبه با پاکستان برای از بین بردن گروه های تروریستی بحث و تصامیمی را اتخاذ نمائیم که برای استراتژی افغانستان ضروری می باشد.
علاوه براین، افزایش نیروی نظامی افغانستان که بخشی از استراتژی ما است که ما نیاز به اجرا آن داریم به حل این مشکلات کمک خواهد کرد. وی گفت، موضع همه ما در قبال افغانستان بسیار شفاف است، امنیت و ثبات در افغانستان به نفع همه ما و منطقه است و هیچ گونه تهدیدی برای پاکستان محسوب نمی شود.
به گفته وی، ما باید پاکستان را متقاعد بسازیم که پناه دادن به اعضای شبکه حقانی به نفع آنها نیست و این کشور باید ادامه میزبانی شبکه حقانی را متوقف کند. وی همچنین از اداره ریاست جمهوری ترامپ خواست تا با همسایه افغانستان برای از بین بردن 20 سازمان تروریستی فعال در منطقه همکاری نماید. وی تاکید کرد، این گروه ها نه تنها افغانستان بلکه منطقه و خود پاکستان را تهدید می کنند.
با این حال، وی به این باور است که تلاش دولت افغانستان برای پایان دادن وابستگی به کمک‌های خارجی زمانی می‌تواند نتیجه دهد که گروه‌های شورشی سد نفوذ شوند یا دولت با طالبان به توافق صلح برسد.
مقام‌های ناتو و آمریکایی در افغانستان می‌گویند که ۶۲ درصد نفوس و ۵۷ درصد خاک افغانستان در کنترل دولت این کشور است و حضور شورشیان مخالف دولت در سایر مناطق مانع از اعمال کامل حاکمیت دولت بر تمامی خاک و جمعیت این کشور شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала