چرا این دو لیدر تصمیم گرفتند با هم ملاقات نمایند و چه انتظار می توان داشت ؟

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Франции Эммануэль Макрон и президент России Владимир Путин во время встречи во дворце Большой Трианон замка Версаль в Париже
Президент Франции Эммануэль Макрон и президент России Владимир Путин во время встречи во дворце Большой Трианон замка Версаль в Париже - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مکرون با وجود همه نبوغ و استعدادی اش هنوز به پختگی سیاسی نرسیده

سفر و.و. پوتین به فرانسه در موقع اساس برای امانوئل مَکْرون صورت می گیرد، هنگامی که انتخابات پارلمانی در فرانسه پیش رو است و قرار معلوم در این کشور پوتین در جناح مخالف مکرون هوا داران زیادی دارد که خواهان تامین مناسبات با روسیه می باشند.
اینکه چرا این دو لیدر تصمیم گرفتند با هم ملاقات نمایند و چه انتظار می توان داشت ؟ کوشش نمودیم در برنامه امروزی "دنیا و سیاست" جواب اش را پیدا کنیم.
در ذیل کلیک کنید و بشنوید:

خلص مطلب:
بدون شک هر دو رسای جمهور خواهان ملاقات با همدیگر بودند، تا بتوانند در مناسبات بین دو کشور و مسایل مبرم جهانی از جمله جنگ در سوریه و اوکراین و همچنان برنامه های هستوی کوریای شمالی تبادل نظر نمایند. قبل از سفر پوتین به فرانسه تردید های وجود داشت ، چون در سال گذشته و.پوتین سفر خود را بنا به تزلزل موقف فرانسوا اولاند کنسل نمود.
خوب شد که چنین ملاقات ای انجام یافت، اگر چه امید نمی رود که این سفر وی مانند سفر سال 1717 پتر کبیر و سفر نیکیته سرکییویچ خروشوف در سال 1960 از لحاظ اهمیت خود تاریخی شمرده شود، اما می توان گفت که ایمنویل مکرون از همتای خود با گرمی استقبال نمود. حد اقل دریک مورد عمده رسای جمهور دو کشور نتایج قناعت بخش حاصل نمودند و آن هم تامین اعتماد از دست رفته.

لیدر "جبهه ملی " فرانسه رقیب عمده ای مکرون در انتخابات مارین لی پن اظهار نمود که سفر و.پوتین به فرانسه در بهتر شدن مناسبات بین دو کشور کمک میکند، وی علاوه نمود که بسیار خوش است که چنین سفر انجام یافت، چون روسیه کشور کبیر است ، خارج از آنکه سیاست داخلی این کشور به ذوق این و آن نیست.
وی گفت مهم اینست که فرانسه همراه با امریکا و روسیه بتواند با پدیده شوم رادیکالیزم اسلامی یکجا بجنگند، خطر عظیم ایکه جامعه جهانی را تهدید میکند. بنآ باید فرانسه داخل مذاکره با روسیه در حل معضله سوریه گردد. به گفته وی نباید فراموش نمود که فرانسه تا اندازه هم در حالت موجود سوریه ملامت است ، به خاطری که از اول با این کشور مذاکرات را رد نمود و نخواست از طریق مذاکرات در حل پرابلم های سوریه روی میز مذاکره بنشیند.
پوتین بعد از ملاقات با مکرون اظهار نمود که جانبین نقاط مشترک را در مسایل کلیدی سیاست جهانی می بینند و می توانند به طرف حل پرابلم های موجود حرکت کنند. به نظر پوتین علایق بنیادی مسکو و پاریس مهمتر از جنجال های سیاسی کنونی است.
به گفته پوتین در اطراف مکرون کارمندان زیادی دیده می شوند که به لسان روسی بلدیت دارند و این امر امید می دهد که تغییرات مثبت در مناسبات دو کشور رونما گردد، امید است که در این جا طرفداران بیشتری داشته باشیم ، اشخاصی که بتوانند ما را درک و احساس کنند. پوتین علاوه نمود: "ما در جستجوی راه ها و نقاط نظر مشترک در حل پرابلم های بین الملی هستیم و قسمی که من حدس می زنم با تلاش مشترک می توانیم در حل معضلات کلیدی موجود حرکت کنیم".
مکرون در کنفرانس مطبوعاتی بسیار خشمانه به آدرس "رشن تودی" و " سپوتنیک نیوز" تاخت و تاز نموده و این کانال های معتبر روسیه را به انتشارات و تبلیغات دروغین متهم نمود ، اگر چه و. پوتین درجواب خاموشی اختیار نمود ، اما در کرملن این اتهامات مکرون را رد نمودند، پیش از آن هم تیم انتخاباتی مکرون چنین اتهامات را علیه اسپوتنیک نیوز صادر نموده بود و حتا مارگاریتا سیمانیان مدیر مسوول این کانال ها اظهار نمود که تیم مکرون را به خاطر اتهامات بی اساس شان به محکمه می کشاند. مکرون با وجود همه نبوغ و استعدادی اش هنوز بسیار جوان و خون گرم است و به پختگی سیاسی خود نرسیده ، بنآ نباید آنقدر پشت حرف های وی را گرفت ، امید می رود که هر دو کشور، در شرایط مغلق کنونی در عرصه جهانی، با خون سردی تمام مناسبات حسنه خود را که امروز سه صد سال از روابط دیپلواتیک بین دو کشور می گذرد ، تامین نمایند و رونق بیشتر دهند.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала