ایالات متحده نیاز به چند بمب افکن استراتژیک در جنگ با روسیه و ایران دارد؟

© AP Photo / Anupam NathТройка истебителей МИГ-21 ВВС Индии во время парада на авиабазе в городе Тезпур
Тройка истебителей МИГ-21 ВВС Индии во время парада на авиабазе в городе Тезпур - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه Breaking Defense تخمین زده است که چند جنگنده بمب افکن استراتژیک B-21 مورد نیاز ایالات متحده امریکا در جنگ با روسیه و ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، Breaking Defense تخمین زده است که ایالات متحده امریکا در جنگ با روسیه و ایران نیاز به 100 تا 165 جنگنده دارد. همچنان برای جنگ احتمالی با روسیه بر اساس برخی برآوردها نیاز به 258 جنگنده دارد.

جنگنده آمریکایی  اف - 22 - اسپوتنیک افغانستان
رهگیری هواپیمای نظامی امریکا توسط جنگنده های چینی

سرلشکر آرنولد بانچ رئیس اداره خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی نیروی هوایی امریکا بر این باور است، که وجود صد فروند بمب افکن استراتژیک کفایت می کند اما همه در این نهاد با وی موافق نیستند.
هفته گذشته سرلشکر جری هاریس معاون اداره برنامه ریزی، برنامه ها و مطالبات به نماینده کنگره از ایالت ویسکانسن گفت، با توجه به بررسی ابعاد و شدت عملیات جنگی در آینده قابل پیش بینی، مناسب ترین تعداد بمب افکن های استراتژیک حداقل 165 فروند است. 

بر اساس بر آوردهای انجام شده امریکا در جنگ با روسیه نیاز به 258 فروند بمب افکن استراتژیک دارد و در جنگ با ایران 103 و در صورت جنگ با کوریای شمالی نیاز به 60 بمب افکن استراتژیک است.
به این ترتیب کارشناسان امریکایی بر این باورند، که تعداد بمب افکن های استراتژیک В-21 در آینده بسیار نزدیک افزایش می یابد اما میزان بودجه مربوطه فورا بالا نخواهد رفت. در حال حاضر رقم اعتبار تخصیص داده شده برای برنامه تولید В-21 در بودجه نظامی امریکا در سال 2018 میلادی دو میلیارد دالر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала