بیش از 200 حمله علیه مسلمانان در 3 ماهه نخست 2017 در آلمان

© Fotolia / Elnurبیش از 200 حمله علیه مسلمانان در 3 ماهه نخست 2017 در آلمان
بیش از 200 حمله علیه مسلمانان در 3 ماهه نخست 2017 در آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ دولت آلمان به درخواست حزب چپ این کشور از ثبت بیش از 200 حمله با انگیزه‌های اسلام ستیزانه علیه مسلمانان در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی در آلمان خبرداد.

به گزارش سپوتنیک ،تسنیم به نقل از روزنامه "نویه اوزنا بروکر سایتونگ"، بر اساس پاسخ دولت آلمان به درخواست حزب چپ این کشور در  سه ماهه اول سال جاری میلادی بیش از 2000 حمله علیه مسلمانان گزارش شده است.

بر این اساس پولیس و سازمان اطلاعات داخلی آلمان در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی حدود 208 جرم با زمینه های اسلام هراسی را ثبت کرده است. مسلمانان در آلمان به دلیل مذهب خود قربانی شده و مورد حمله قرار می گیرند و یا قربانی آسیب های اجتماعی می شوند. عاملان این گونه جرائم اکثرا از جناح راست افراطی هستند.

این سازمان های امنیتی در آلمان برای اولین بار  آمار جرائم اسلام ستیزانه را مورد ارزیابی قرار داده اند. این جرائم شامل تحریک علیه مسلمانان یا پناهندگان مسلمان در شبکه های اجتماعی، نامه های تهدیدآمیز، حمله به زنان با روسری و یا مردان مسلمان در خیابان ها و همچنین خسارت به اموال آن ها.

در عین حال بر اساس این گزارش حمله به مساجد و سایر نهادهای اسلامی نسبت به قبل از بحران پناهندگان در سال 2015 کاهش داشته است. بر اساس پاسخ دولت آلمان به درخواست حزب چپ در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی 15 مورد از این گونه حملات ثبت شده است که به صورت قابل توجهی کم تر از سه ماهه چهارم سال 2016 با 27 حمله بوده است.

همچنین تجمعات اسلام ستیزانه در آلمان نیز کاهش چشمگیری داشته است.

"اولا یلپکه"، از کارشناسان سیاست داخلی حزب چپ آلمان آمارهای حملات علیه مسلمانان را وحشتناک دانسته و در این باره اظهار داشته است که من بر این باورم که جرائم گزارش شده تنها راس یک کوه یخی است. بسیاری از آسیب ها و ضرب و جرح ها به دلیل برخی ترس ها و نگرانی ها گزارش نمی شود.

رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان این ارزیابی را تایید کرده است.

"یلپکه" درخواست کرده است که علیه عاملان این گونه حملات برخورد جدی شود تا از این مسئله جلوگیری به عمل آید که جوانان مسلمان به دلیل این تجربه های بد به افراط گرایی رو آورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала