اذعان آمریکا به کشتن 484 غیرنظامی سوریه و عراقی

© AFP 2023 / Delil Souleimanاذعان آمریکا به کشتن 484 غیرنظامی سوریه و عراقی
اذعان آمریکا به کشتن 484 غیرنظامی سوریه و عراقی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش آمریکا اذعان کرد که از زمان آغاز حملات ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در عراق و سوریه، دستکم 484 غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش سپوتنیک،تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره نوشت، ارتش آمریکا اعلام کرد: از زمان آغاز عملیات ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه در سال 2014 میلادی، دستکم  484 غیرنظامی به احتمال زیاد در جریان حملات هوایی این ائتلاف کشته شدند.

ارتش آمریکا افزود: این آمارها به افزایش 132 مورد مرگ و میر در بین غیرنظامیان نسبت به گزارش سابق اشاره دارد که در 30 آوریل گذشته منتشر شد.

ارتش آمریکا تصریح کرد: افزایش شمار کشته های غیرنظامی به شدت گیری عملیات در مناطق پرجمعیت بازمی گردد.

این درحالی است که منابع دیگر شمار تلفات غیرنظامیان در سوریه و عراق در نتیجه حملات هوایی ائتلاف را بسیار بیشتر از این می دانند.

در همین راستا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در میزان درستی اطلاعات آمریکا درخصوص تلفات غیرنظامیان در عراق در نتیجه حملات هوایی ائتلاف و استفاده آنها از سلاح های سنگین ابراز شک و تردید کرد و گفت که اطلاعات مجموعه انگلیسی نظارت " Airwars"، کشته شدن دستکم 3100 غیرنظامی را تایید می کند.

 ماریا زاخارووا  سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: همانطور که می بینید، آمار بیشتر از هشت برابر از آن چیزی است که آمریکایی ها به آن اذعان کرده اند. آمریکایی ها در کنار هم پیمانان غربی همچنان به تصویر زشت و پلید حوادث در عراق رنگ و لعاب می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала