باستان شناسان پل ادم "ع" را مطالعه مینمایند

© Sputnik / Mikhail Fomichev /  مراجعه به بانک تصاویر Sri Lanka coast
Sri Lanka coast - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باستانشناسان هند و سریلانکا پل مرموز ادم "ع" را که بین هند و سریلانکا قرار دارد مطالعه مینمایند.

به گزارش اسپوتنیک ، باستانشناسان هند قصد دارندجزییات ساخت رشته ای را که بالای ابهای کم عمق بین هند و سریلانکا قرار دارد و مسلمانان بنام پل ادم "ع" و هندو ها بنام پل " راما " مینامند مطالعه نموده و در مورد پیدایش ان پاسخ ها را دریافت نمایند.
بر اساس روایات گفته میشود که حاکم « رامایا » امر ساختن یک پل را برای رفتن به سریلانکا و نجات "سیتا " محبوب پادشاه از دست دیو" راوانا " صادر نمود. این پل برای هندو ها یک مکان مقدس شمرده میشود.

در افسانه های اسلامی نیز در مورد این پل روایاتی وجود دارد. گفته میشود که از همین پل «ادم ع» که از بهشت رانده شده بود به دیدار هوا به زمین امد.
هیچ شواهد باستان شناسی از ساخت این پل بدست انسان وجود ندارد. رئیس سابق شورای پژوهش های تاریخی هند — دایانات تریپاتی ،میگوید در مورد پیدایش این پل تنها روایات دینی موجود است.
مگر باستان شناس الکو تریپاتی به نوبه خود میگوید که "پل راما" ساخت دست انسانها میباشد. به نظر وی ساختن این پل نمایندگی از تمدن کهنی میباشد که در حدود چهار هزار سال قبل تحت فشار اقوام اریایی مجبور شدند از شبه جزیره هند به سریلانکا فرار نمایند. کارشناس میگوید بدون کندن کاری و تحقیقات نمیتوان در مورد این پل اظهار نظر نمود.
در حال حاضر مقامات هند در نظر دارند جهت تسهیل در حمل و نقل کالا عمق این پل را کمتر نمایند مگر با اعتراض هندو ها که اکثریت جمبعت این مناطق را تشکیل میدهند روبرو استند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала