راز حمله به کنسولگری و کشته‌ شدن سفیر امریکا در لیبی

© AFP 2023 / ABDULLAH DOMAراز حمله به کنسولگری و کشته‌شدن سفیر امریکا در لیبی
راز حمله به کنسولگری و کشته‌شدن سفیر امریکا در لیبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از فرماندهان داعش که قبلاً با گروه "انصار الشریعه" در لیبی همکاری می کرد، جزئیات بیشتری را درباره قتل سفیر ایالات متحده امریکا در سال 2012 فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، احمد حسن المشیطی گفته است: انصارالشریعه طراح و مجری نقشۀ حمله به کنسولگری امریکا در شهر بنغازی (شمال شرق لیبی) بود.

کریستوفر استیونز، سفیر ایالات متحده امریکا در لیبی ، 2 نظامی نیروی دریایی امریکا و یک کارمند ملکی کنسولگری امریکا در حمله گروهی مسلح به این کنسولگری کشته شدند.

کمیته مبارزه با جرایم شهر مصراته در شمال غرب لیبی فیلم اعترافات المشیطی را پخش کرد که المشیطی در اعترافاتش می گوید: "سه نفر از فرماندهان انصار الشریعه به نام های محمد الزهاوی ، فوزی الفایدی و احمد ابوختاله نقشه حمله به کنسولگری امریکا را کشیدند".

نیروهای ویژه امریکایی، احمد ابوختاله را در سال 2014 در جنوب شهر بنغازی دستگیر کردند و برای بازجویی با کشتی به امریکا فرستادند.

المشیطی در اعترافاتش می گوید: "علت حمله به کنسولگری این بود که فرماندهان گروه انصار الشریعه می ترسیدند که سفارت و سرویس های اطلاعاتی امریکا مواضع این گروه را برای بمباران شناسایی کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала