شهزاده سعودی درحملات تهران مقصر است

© YouTube / WSTمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی دو حمله تروریستی امروز در تهران و معانی و مضامین سمبلیک این حملات، انگشت اتهام به سمت عربستان دشمن منطقه‌ای ایران بالا رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، پس از دو حمله تروریستی صبح امروز به مجلس شوری اسلامی و مرقد امام خمینی در تهران، نویسندگان و سیاستمداران ایرانی اظهارات محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی مبنی بر انتقال نبرد به داخل ایران را یادآور شدند و عربستان را به دست داشتن در این حملات متهم کردند.
این دسته از نویسندگان و سیاستمداران ایرانی با اشاره به دست داشتن عربستان در حملات صبح امروز تهران به اظهارات مسئولان سعودی و نیز ارتباط بسیاری از گروههای متهم احتمالی در ا ین حملات با عربستان استناد کردند.
در همین ارتباط «هادی افقهی» دیپلمات سابق ایران حملات امروز را با اظهارات محمد بن سلمان مبنی بر تهدید به انتقال نبرد به داخل خاک ایران مرتبط دانست.
وی در گفت وگو با المیادین اظهار داشت، تهدیدات بن سلمان روشن بود و نشان می دهد «این تروریسم کاملا از سوی عربستان سعودی تامین مالی می شود» زیرا این اظهارات از سوی یک منبع رسمی اعلام شد.
به گفته افقهی آنچه اکنون جریان دارد « توطئه اسراییلی- آمریکایی- سعودی نه فقط علیه ایران بلکه علیه پایتخت های اروپایی است که احتمالا از نظر امنیتی و لجستیکی از ایران قوی تر هستند.
همچنین «حسن هانی زاده» نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی ایران، عربستان را به دست داشتن در حملات امروز تهران متهم کرد و یادآور شد، عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اجرای این عملیات هماهنگی بعمل آوردند.
وی ادامه داد، عربستان و رژیم اسراییل و متحدانش بهای این تجاوز و دست داشتن در ایجاد بی ثباتی در منطقه را پرداخت خواهند کرد.
این در حالی است که «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان پیش از دو حمله تروریستی امروز در تهران، ایران را به حامی نخست تروریسم در جهان متهم کرده و مجازات آن در ارتباط با دخالت در مسائل کشورهای منطقه و نیز حمایت ازگروههای افراطی و تروریستی را خواستار شده بود.
همچنین «محمد السلمی» رئیس مرکز مطالعات ایرانی خلیج فارس صبح چهارشنبه در اظهاراتی عجیب در توییتر مدعی شد: دوست دارم بخوابم و می ترسیم از اول مسائل را دنبال کنم، ما دوست داریم بخوابیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала