اسماعیل خان: حکومت توانایی رهبری کشور را ندارد

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulمحمد اسماعیل خان
محمد اسماعیل خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اسماعیل خان، عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی در یک نشست خبری در شهر هرات گفت که حکومت وحدت ملی توانایی مدیرت مسایل ملی را ندارد و جامعه جهانی باید به پشتیبانی مالی اش از این حکومت پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز ،این فرمانده پیشین جهادی می‌گوید که حکومت وحدت ملی توانایی رهبری کشور را ندارد و برای پایان دادن به بحران کنونی، باید انتخابات زود هنگام و یا لویه جرگه برگزارشود.
وی از کشورهای کمک کننده افغانستان به ویژه از ایالات متحده امریکا خواست که به کمک هایشان به این حکومت پایان دهند، و به جای پشتیبانی از حکومت، از مردم افغانستان پشتیبانی کنند.
آقای خان گفته است: "می خواهم که حمایت جامعه جهانی از نظامی که ،این نظام در نهایت ناتوانی و ضعف قرار دارد من میخواهم که از حمایت از حکومت ناتوان وحدت ملی امیدوارم که دست بکشند و در کنار مردم افغانستان قرار داشته باشند و مناسب است آنان حمایت از مردم افغانستان داشته باشند نظامی که در نهایت در حالی ناتوانی نظامی که مشروعیت خود را از دست داده است و نظام که حمایت مردم را از دست داده است چی خوب است که جامعه جهانی به ویژه امریکا مناسب است که به جای حکومت در پهلوی مردم افغانستان باشند."
هرچند جمعیت اسلامی درتازه ترین خواسته هایش ازحکومت ، خواهان برکناری مشاورشورای امنیت ملی شده است اما این عضو جمعیت اسلامی برکناری مقام ها را برای حل مشکلات کشور اثر گذار نمی داند.
به باور وی برکناری چهره‌ها ازمقام‌های شان بر اوضاع کشور اثر مطلوبی نخواهد داشت، اما برای پایان دادن به کارحکومت وحدت ملی دو گزینه پیشنهاد می کند، یا انتخابات زود هنگام برگزارشود ویا لویه جرگه دعوت گردد.
خان می افزاید: "یا از طریق لویه جرگه ویا هم از طریق انتخابات زود هنگام امیداوریم که از این وضعیت نجات پیدا کنیم تا باشد که به این نابه سامانی های بسیار بدی که مردم نگرانی دارد ما نجات پیدا کنیم."
این فرمانده پشین جهادی خواهان عملی شدن خواسته های جمعیت اسلامی از حکومت است و هشدارمی دهد که اگر سران حکومت به این خواست ها عمل نکنند، این بی پروایی پیامد های بدی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала