دانشمندان دریافتند که "سیگنال بیگانگان" از کجا آمده بود

© Photo / NASA, ESA, D. Jewitt (UCLA)دانشمندان دریافتندکه" سیگنال بیگانگان"از کجا آمده بود
دانشمندان دریافتندکه سیگنال بیگانگاناز کجا آمده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک، درمقاله که در مجله اکادمی علوم واشنگتن منتشر شده آمده است، سیگنال معروف "Waw signal" که در سال 1977 در چارچوب برنامه انستیتوت تحقیقاتی فرازمینی SETI گرفته شده بود نه از بیگانگان، بلکه از فراینده های فیزیکی دم ستاره دنباله دار بود.

طوریکه ستاره شناس"انتونیو پاریس" در مقاله خود میگوید، زمانی که ستاره شناسان SETI "سیگنال وای" را ثابت کردند، در صورت فلکی قوس از جایی که این سیگنال آمده بود  دو ستاره دنباله دار 266P/Christensen و 335P/Gibbs قرار داشت. در آن زمان دانشمندان از موجودیت آنها آگاهی نداشتند،چونکه آنها به تازگی در سال 2006 و 2008 کشف شدند.

در پایان ماه جنوری سال 2017 ستاره دنباله دار 266P / کریستنسن بار دیگر از طریق صورت فلکی قوس پرواز کرد.با مشاهده اجسام مختلف آسمانی که در صورت فلکی قوس در آن زمان قرار داشتند،پاریس تلاش ورزید تا درک کند که کدام  اجسام منجر به انفجار رادیویی میشود و آنها به "سیگنال وای"شباهت دارند. سپس مشخص شد که سیگنال به شکل درست  را فقط ستاره دنباله دار 266P / کریستنسن توسعه میداد.

چنین نتایج به نظر پاریس ، به نفع آن گفته میشود،که ستاره شناسان SETI نه انرژی هوش فرازمینی بلکه ستاره دنباله دار را دیده اند. با توجه به نشریه Popular Mechanics تا حال حاضر ستاره شناسان SETI با او موافقت نکردند.آنها میگویند که ستاره های دنباله دار خیلی دورقرار داشتند،که پاریس با استفاده از رادیو تلسکوپ کوچک  قادر به گرفتن هرگونه سیگنال باشد.علاوه بر این ،آنها اشاره کردند،که "وای سیگنال"فقط یک دقیقه طول کشید،در حالی که ستاره های دنباله دار بطور مداوم امواج را منتشر میکنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала