عربستان تلاش دارد قطر را به جای خود حامی تروریست‌ها معرفی نماید

© AP Photo / Hassan Ammarعربستان تلاش دارد قطر را به جای خود حامی تروریست‌ها معرفی نماید
عربستان تلاش دارد قطر را به جای خود حامی تروریست‌ها معرفی نماید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی تشدید فشارها علیه عربستان به دلیل حمایت‌هایش از تروریست‌ها، اکنون این کشور تلاش دارد تا قطر را به جای خود حامی تروریست‌ها جلوه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امارات، مصر، بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی روز دوشنبه روابط دیپلماتیک با قطر را بعد از دو هفته کشمکش رسانه‌ای، قطع کرد. این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی خود متهم کردند.
در مقابل، قطر نیز گفت که این کشورها خواهان اعمال قیمومیت بر قطر هستند اما این کشور مستقل است و از کسی دستور نمی گیرد.
کارشناس عراقی مسائل به بررسی اختلافات میان برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر پرداخت.
وی در این مصاحبه گفت: رسانه‌های عربستانی و اماراتی در حالی به قطر اتهام می‌زنند که حامی تروریست‌ها است که گویی خود این دو کشور هیچ ارتباطی در حمایت از تروریسم به همراه قطر ندارند. این کشورها از طالبان در افغانستان و زمانی که در مزار شریف به کشتار انسان‌های بیگناه می پرداخت و از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق که این کشورها را نابود کردند حمایت کاملی انجام دادند.
کارشناس عراقی در ادامه گفت: یکی از مهمترین دلایل اختلافات اخیر میان کشورهای عربی و قطر افزایش انتقاد رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از عربستان به دلیل حمایت این کشور از تروریست‌ها بوده است به همین دلیل عربستان تلاش دارد طرف دیگری را ایجاد کرده و آن را مسئول تروریست‌ها معرفی کند به همین دلیل شاهد آن هستیم که تمام لابی‌های سعودی در غرب تلاش دارند تا طی اقدامی پیش دستانه قطر را حامی تروریست‌ها چه داعش، طالبان و القاعده معرفی کنند.
وی درباره درگیری نظامی میان قطر و عربستان گفت: خاورمیانه تحمل بحران جدیدی را ندارد اما احتمال هر موضوع جدیدی نیز وجود دارد. اما به اعتقاد من این کشورها که در حال حاضر با یکدیگر به اختلاف برخورده‌اند از حق حاکمیت کاملی برخوردار نیستند این کشورها بر اساس دستورات و آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند رفتار کرده و عربستان قصد دارد که تغییراتی را در قطر ایجاد کرده و بر تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس سیطره یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала