دیدار پوتین با نخست وزیر پاکستان در نشست آستانه

© Host photo agency /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار پوتین با نخست وزیر پاکستان در نشست آستانه
دیدار پوتین با نخست وزیر پاکستان در نشست آستانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه در یک جلسه دو جانبه با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، در حایشه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای که در آستانه که از تاریخ 8 الی 9 جون برگذار شده، مسائل بین المللی کنونی، از جمله هماهنگی تلاش در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را مورد بحث قرار می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه در آستانه سفر رئیس دولت به قزاقستان گفت: " این جلسه با نخست وزیر پاکستان واقعا بسیار مهم است.ما از شمولیت دوکشور پاکستان و هندی در پیوستن به سازمان همکاری شانگهای حمایت فعال کردیم. رئیس جمهور با همتای هندی خود در سنت پترزبورگ در هفته گذشته نشست برگزار کرد بود، و در حال حاضر به طور خاص با اعضای جدید سازمان همکاری شانگهای — پاکستان دیدار می نمایم".
رویداد کلیدی اجلاس آستانه، الحاق هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای خواهد بود.
اوشاکوف گفت: "در جریان این جلسه به احتمال زیاد مسائل بین المللی و منطقه ای، از جمله هماهنگی تلاش در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ومسائل مربوط به عضویت پاکستان در سازمان همکاری شانگهای در دستور کارقرار خواهد داشت. ما به پاکستانی ها اطمینان می دهیم که آنها را کمک خواهیم کرد، تا به سرعت توفقنامه را امضا کرده وعضویت کامل سازمان را دریافت نماید.
وی برعلاوه گفت، رهبران مسائل دو جانبه، به ویژه روی مسایل سیاسی، رشد تجارت و همکاری های اقتصادی مورد بحث و گفتگوی قرار میدهند.
دستیار رئیس جمهور همچنان گفت: " بزرگترین شرکت های انرژی روسیه امکان سازماندهی تامین گاز مایع و راه اندازی خط لوله بحری اتصال ایران-پاکستان-هند و نوسازی نیروگاه های حرارتی در پاکستان را برسی می کنند".
طوری که گزارش شده شعبه "طراحی گازپروم" در حال حاضرآماده سازی تجزیه و تحلیل گزینه های عرضه گاز از روسیه و کشورهای ثالث را به هند آماده می سازد. در اکتوبر 2016 گازپروم با شرکت Engineers India Ltd هند تفاهم نامه در مورد مطالعه مشترک مسیرهای گاز خط لوله از روسیه و کشورهای دیگر به هند را امضا کردند. این سند همچنین شامل مطالعه امکانات همکاری در زمینه های دیگر را نیز در بر میگیرد.
گازپروم برعلاوه امکان اشتراک در کارساخت و ساز خط لوله گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (تاپی) را با تولید کننده گاز عمده در جهان که کشور ترکمنستان است و یکی از سریع ترین بازارهای در حال رشد جهان است، با کشور هند، برسی می کند.
سهم زیاد را در خط لوله تاپی شرکت GC "ترکمن گاز" دارد که به (85٪)، میرسد و متباقی کشور های دیگر از جمله "شرکت گاز افغانستان"، اینتر سیستم گاز پاکستان و شرکت گیل هند 5٪ را به خود اختصاص داده اند. ظرفیت این خط لوله به 33 میلیارد متر مکعب گاز میرسد، و انتظار میرود تا سال 2020 راه اندازی گردد.
از سال 2009 تا 2016 گروه "گازپروم" به هند، گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را 26 بارکه حدود 1.7 میلیون تن میشود، تحویل داده است. در سال 2012، بخش بازاریابی گازپروم و شرکت بازرگانی سنگاپور با شرکت گیل هند توافق قرارداد فروش (ال‌ان‌جی) بلند مدت را که 2.5 میلیون تن در سال می شود، به مدت 20 سال امضا کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала