وزارت خارجه آمریکا:: قطر باید حمایت از تروریسم را خاتمه بخشد

© REUTERS / Joe Skipperوزارت خارجه آمریکا:: قطر باید حمایت از تروریسم را خاتمه بخشد
وزارت خارجه آمریکا:: قطر باید حمایت از تروریسم را خاتمه بخشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری قطر را به حمایت از گروههای افراط گرا متهم کرد و گفت که دوحه باید مسئولیت خود را در این زمینه برعهده بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که اوضاع در منطقه خلیج "فارس" برای آمریکا نگران کننده است. او تأکید کرد که این کشورها با همراهی یکدیگر، قوی ترند.
وی با متهم کردن قطر به حمایت از گروههای خشونت طلب گفت: قطر در حمایت از گروه‌های افراط گرا، سابقه دارد. قطر باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد و در مبارزه با تروریسم اقدامات بیشتری انجام دهد.
تیلرسون با بیان اینکه قطر گام هایی در راستای قطع حمایت از گروه های تروریستی برداشته است، از این کشور خواست فورا کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهد.
با این حال وی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست که تنشها بین خود را کاهش بدهند و به مذاکره و گفتگو روی بیاوردند. وی همچنین از کشورهای امارات، عربستان و مصر خواست محدودیتها علیه دوحه را کاهش بدهند و تأکید کرد که این محدودیت ها می توانند پیامدهای انسانی ناخواسته ای به دنبال داشته باشند.
وزیر خارجۀ آمریکا از تلاش های امیر قطر برای میانجی گری میان طرف های بحران نیز حمایت کرد.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد محاصره قطر می‌تواند به نبرد آمریکا علیه داعش در منطقه تأثیر بگذارد. آمریکا از کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر انتطار دارد گام‌های فوری برای آرام کردن اوضاع اتخاذ کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала