وزیر خارجه روسیه خواستار توقف حملات امریکا به نیروهای دولتی سوریه شد

© AFP 2023 / Nicholas Kammوزیر خارجه روسیه خواستار توقف حملات امریکا به نیروهای دولتی سوریه شد
وزیر خارجه روسیه خواستار توقف حملات امریکا به نیروهای دولتی سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئ لاوروف وزیر خارجه روسیه از همتای امریکایی خود خواست تا تدابیر جدی برای ممانعت از تکرار حملات امریکا به نیروهای طرفدار دولت سوریه در خاک این کشور، اتخاذ شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکراتی تلفنی با "رکس تیلرسون" وزیر خارجه امریکا، مخالفت شدید مسکو با حملات امریکا به نیروهای نظامی طرفدار دولت سوریه را اعلام کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و تیلرسون در این گفتگوی تلفنی، به تبادل نظر در مورد اوضاع سوریه پرداختند و طرف روسی خواستار تدابیر جدی دولت امریکا به منظور عدم تکرار چنین حوادثی در آینده شد.

طرفین همچنین در خصوص استفاده از کانال‌های موجود برای ادامه تماس‌ها بین مسکو و واشنگتن در جهت حل و فصل بحران سوریه، از جمله با استفاده از روند مذاکرات ژنو و آستانه توافق کردند. علاوه بر این، لاوروف و تیلرسون بر لزوم ادامه رایزنی‌ها در مورد مسائل خاورمیانه، شمال آفریقا و شرق اوکراین تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است، وزرای امور خارجه روسیه و امریکا در جریان گفتگوهای خود عواقب ناشی از توقف روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با قطر را مورد بررسی قرار دادند و سرگئی لاوروف بر مواضع مسکو مبنی بر لزوم حل و فصل این بحران صرفا از طریق گفتگو و آمادگی برای کمک به حل مشکلات در این زمینه، تاکید کرد.

طرفین همچنین مسائل مهم در روابط روسیه وامریکا، از جمله جدول زمانی تماسهای دوجانبه در آینده را مورد بررسی قرار دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала