پسر معمر قذافی آزاد شد

© AP Photo / Ben Curtisپسر معمر قذافی آزاد شد
پسر معمر قذافی آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری عرب زبان از آزادی "سیف الاسلام قذافی" فرزند دیکتاتور سابق لیبی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، گردان وابسته به فرماندهی کل ارتش ملی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیف الاسلام قذافی را آزاد کرده است.

این بیانیه افزود: سیف الاسلام شهر الزنتان در غرب شهر طرابلس را به محل نامعلومی در داخل لیبی ترک کرد.

در این بیانیه آمده است: آزاد کردن فرزند معمر قذافی "در پاسخ به درخواست وزارت دادگستری در دولت لیبی موقت وابسته به پارلمان لیبی و قانون عفو عمومی صورت گرفت که بر لزوم آزادی همه کسانی تاکید می کند که دست داشتن آن در جرایم علیه مردم لیبی ها ثابت نشده است. پارلمان لیبی این قانون را مصوب کرده است".

در همین حال، خالد الزایدی وکیل سیف الاسلام قذافی نیز به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: سیف الاسلام لیبی را ترک نکرده و هم اکنون در یکی از شهرهای لیبی است.

وی از اعلام نام این شهر خودداری کرد و گفت: "سیف الاسلام راهبردی مشخص برای ایجاد آشتی ملی دارد و نقشی محوری را در این مرحله بازی خواهد کرد و مقبولیت زیاد مردمی او به این امر کمک خواهد کرد".

احمد مخرب از نزدیکان سیف الاسلام قذافی نیز به اسپوتنیک گفت: اکنون و بعد از آزادی سیف الاسلام، ما منتظر تحولات غیرمنتظره بزرگی در هفته های آیند هستیم.

سیف الاسلام قذافی از سال 2011 در زندان الزنتان جنوب غربی شهر طرابلس پایتخت لیبی به‌ سر می‎برد.

سیف الاسلام (41 ساله) در سرکوب خونین انقلابیون علیه رژیم معمر قذافی در سال 2011 نقش مؤثری داشت و از وی به عنوان جانشین پدر یاد می‌کنند.

دادگاه طرابلس سیف الاسلام را در تاریخ 28 سپتامبر 2015 میلادی به اعدام محکوم کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала