تظاهرات ضد قوانین شریعت اسلامی در امریکا به خشونت کشیده شد

© AP Photo / John RaouxПолиция в американском городе Орландо, где произошла стрельба
Полиция в американском городе Орландо, где произошла стрельба - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرات گسترده ضد اسلامی در امریکا که از سوی سازمان "برای امریکا وارد عمل شوید" در سراسر این کشور راه اندازی شده بود؛ به خشونت گرایید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور؛ در این تظاهرات امروز یکشنبه (۲۱ جوزا) که در ۲۲ شهر بزرگ امریکا راه اندازی شد؛ مخالفان گرایشات ضد مذهبی هم وارد عمل شده و این تظاهرات به خشونت کشیده شد.
پولیس بسیاری از معترضان را بازداشت کرده است؛ اما تظاهرات همچنان ادامه دارد.

Протестующий во время митинга против результатов президентских выборов США и победы Дональда Трампа - اسپوتنیک افغانستان
تظاهرات در برابر قوانین شریعت در امریکا

پولیس گفته است، که برای کنترل تظاهرات، مجبور شده از گاز اشک آور استفاده کند و دست کم ۲۰ نفر را به دلیل اعمال خشونت بازداشت کرده است.
شهرهایی مثل سیاتل، هریسبورک پنسیلوانیا، نیوجرسی، نیویارک، کانزاس و چندین ایالت دیگر امریکا، شاهد این تظاهرات بوده که بسیاری از آنها متجاوز هزار معترض را به خیابان ها کشانده است.
پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در راس رهبری امریکا، که محدودیت بیشتری را برای مسلمان قایل شده است؛ سطح خشونت و اعتراض بر ضد مسلمانان این کشور به شدت افزایش یافته است.
ترامپ در کمپاین های انتخاباتی خود قول داده بود که از ورود مسلمانان به امریکا جلوگیری خواهد کرد که این سیاست او پس از رییس جمهور شدن تقریبا در حال اجرا شدن است.
مخالفان وی، این عقیده رییس جمهوری امریکا را خلاف ارزش های دموکراتیک این کشور دانسته و علت مستقیم افزایش خشونت و افراط گرایی در ایالات متحده می دانند.
ورود احکام دینی به کتاب های درسی از قوانینی است که در بیشتر از ۱۲ ایالت امریکا تصویب شده و همچنان این قانون در حال گسترش است و سازمان موسوم به "برای امریکا وارد عمل شوید" که تظاهرات امروز را راه اندازی کرده است؛ خواستار جلوگیری ای گسترش این قانون است.

این سازمان مدعی است که شریعت با دموکراسی سازگار نیست و باید از تمامی ساختار قوانین این کشور حذف شود.
این سازمان بزرگترین تشکیل ضد اسلامی در امریکا به شمار می رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала