عربستان سعودی شهروندان قطر را از ورود به مسجدالحرام منع کرد

© AFP 2023 / STRINGERقطر
قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه های دوحه امروز یکشنبه (۲۱ جوزا) نوشته اند، که عربستان در آخرین اقدام خود بر علیه قطر، از وارد شدن زایران این کشور به داخل مسجدالحرام جلوگیری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور؛ روزنامه های دوحه امروز یکشنبه (۲۱ جوزا) نوشته اند، که عربستان در آخرین اقدام خود بر علیه قطر، از وارد شدن زایران این کشور به داخل مسجدالحرام جلوگیری کرده است.
علی بن صمیخ المری مسئول کمیسیون حقوق بشر قطر هم گفته است، که مسئولان سیاسی سعودی پس از قطع رابطه کامل با این کشور، شهروندان قطری را اجازه ورود به مسجدالحرام ندادند.
مراسم حج عمره فعلا در بیت الله شریف جریان دارد و تمام مسلمانان جهان هم اکنون در مکه معظمه و شهرهای نزدیک آن بسر می برند؛ اما بنا به گزارش های رسیده؛ مقامات امنیتی و حج عربستان سعودی، از شهروندان قطری خواسته اند تا هر چه زودتر خاک این کشور را ترک نمایند.

Министр иностранных дел Катара Мухаммед Бен Абдель Рахман Бен Джасем Аль Тани - اسپوتنیک افغانستان
وزیر امور خارجه قطر انتقاد ترامپ را عجیب می داند

دولت قطر در واکنش به این اقدام سعودی، این برخورد تبعیض آمیز را خلاف ارزش های اسلامی و انسانی دانسته و آن نقض مسلم توافقنامه های بین المللی در آزادی افراد برای انجام فرایض دینی و مذهبی شان عنوان کرده است.
هم اکنون مرزهای دریایی، هوایی و زمینی عربستان، بحرین و امارات به روی قطر بسته شده و تمامی داد و ستدهایی که تا پیش از این بین این کشورها جریان داشت؛ به کلی قطع گردیده است.
قطر خواستار گفتگو با عربستان برای حل این مساله شده؛ اما به نظر می رسد که ریاض تصمیم خود را برای مخالفت با دوحه جدی تر از آنچه تصور می شد گرفته است.
به اندازه ای که حتا احتمال حمله ایتلاف عربی به این کشور و تغییر نظام شاهی قطر نیز دور از ذهن نیست. اعزام نیروی نظامی ترکیه به این کشور، که از نظر ایدیولوژی سیاسی با قطر هم سو می باشد؛ مصداق بارز خطر جنگ احتمالی در این کشور است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала