علمای ترکیه: محاصره قطر حرام است

© Fotolia / Tolgaildunسخنگوی اردوغان: ترکیه مثل سابق خواستار کناره گیری اسد است
سخنگوی اردوغان: ترکیه مثل سابق خواستار کناره گیری اسد است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه علمای مسلمان متشکل از علمای اهل تسنن در استانبول در بیانیه‌ای محاصره قطر توسط عربستان و چندین کشور همسوی دیگر ریاض را محکوم کرد و آن را شرعا حرام دانست.

به گزارش اسپوتنیک، گروه موسوم به «اتحادیه علمای مسلمین» در استانبول در بیانیه‌ای محاصره قطر توسط عربستان و چندین کشور را «ظالمانه و غیرقانونی» توصیف کرد.

قطر - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی شهروندان قطر را از ورود به مسجدالحرام منع کرد

در بیانیه این گروه که بیش از یکصد تن از «علمای اهل سنت» آن را امضاء کرده‌اند آمده است: ما خواستار برداشته شدن محاصره ظالمانه قطر هستیم که از سوی چند کشور عربی اعمال شده است.
این گروه تأکید کرده، محاصره‌ای که برخی کشورهای عربی بر روی قطر وضع کرده‌اند، از نظر شرعی حرام است و در ماه رمضان نیز بر گناه آن افزوده می‌شود.
این اتحادیه همچنین اعلام کرد: مجرم دانستن مقاومت فلسطین خیانت به امت عربی و دین اسلام و باعث انتشار فتنه ها و تنش ها در منطقه شده و باعث ناامیدی جوانان و عدم اعتماد آنها به اهداف و نابودی هویت و گرایشات آنها در درون امت عربی و مسلمان خواهد شد.
اتحادیه علمای مسلمان در استانبول متشکل از علمای اهل تسنن از هیات ها و اتحادیه های دینی و دارافتاهای سنی در 15 کشور است.
این درحالی است که عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی سعودی در سخنانی مطبوعاتی تصمیمات اخیر عربستان و تعدادی از کشورها علیه قطر به خاطر حمایت این کشور از تروریسم را مسائلی اجرایی توصیف کرد که به نفع مسلمانان و آینده خود قطری ها است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала